قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / فقه وقف و چالش‌های آن
فقه وقف و چالش‌های آن

تازه‌های نشر؛

فقه وقف و چالش‌های آن

عضو هیئت علمی پژوهشکده نظام‌های اسلامی اثر تازه خود را با عنوان «فقه وقف و چالش‌های آن» در شش فصل مکتوب کرد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، کتاب «فقه وقف و چالش‌های آن» نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر جهانیان، درباره راه‌کارهای اصلاح نهاد وقف از دید فقه وقف و مکتب اقتصادی اسلام است.

نویسنده در این اثر با نگاهی اقتصادی به مال و ثروت و تبیین انواع ثروت‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و مهارت‌افزاری، از یک‌سو، به تبیین دقیق وقف و تمایز‌های آن از دیگر نهادهای خیرخواه پرداخته و از سوی دیگر چالش‌هایی که فقه مدوّن وقف با آن روبه‌رو است را بررسی و با پاسخ‌های اجتهادی به آنها کوشیده است الگوی مطلوب عملیاتی و واقع‌گرایانه نهاد وقف را ارائه کند.

این کتاب شامل شش فصل می‌باشد که عبارتنداز: «ماهیت وقف و مشروعیت آن»، «پیشتازی پیامبران و امامان در امر وقف»، «جایگاه وقف در مکتب اقتصادی اسلام»، «جایگاه وقف در فقه»، «چالش‌های فقهی وقف» و «الگوی مطلوب (فقهی ـ‌ مکتبی) پیشنهادی برای اصلاح نهاد وقف».

چاپ اول کتاب «فقه وقف و چالش‌های آن» تألیف ناصر جهانیان در ۴۹۲ صفحه از سوی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی‏‫ به قیمت ۶۹ هزار تومان به زیور طبع آراسته شده است.

گفتنی است، «اهداف توسعه با نگرش سیستمی»، «آسیب‌شناسی توسعه اقتصادی»، «چالش فقر و غنا در کشورهای پیشرفته سرمایه‌داری»، «امنیت اقتصادی»، «اسلام و رشد عدالت محور»، «اسلام و چالش اقتصادی»، «توسعه در آینه تحولات»، «دولت در اقتصاد از دیدگاه شهید صدر(ره)»، «مجموعه مقالات اصلاح الگوی مصرف از منظر اقتصاد اسلامی» از دیگر تالیفات عضو گروه اقتصاد اسلامی پژوهشکده نظام‌های اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics