قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / فیرحی رساله «تنبیه‌ الامه و تنزیه‌ المله» نائینی را شرح می‌کند
فیرحی رساله «تنبیه‌ الامة و تنزیه‌ الملة» نائینی را شرح می‌کند

فیرحی رساله «تنبیه‌ الامه و تنزیه‌ المله» نائینی را شرح می‌کند

حجت‌الاسلام داود فیرحی، پژوهشگر علوم سیاسی و اندیشه سیاسی اسلام از شرح رساله «تنبیه‌الامه و تنزیه‌المله» محمدحسین نائینی در کتابی مستقل با عنوان «آستانه تجدد» خبر داد.
به گزارش شبکه اجتهاد، حجت‌الاسلام دکتر داود فیرحی، دانشیار علوم سیاسی دانشگاه تهران و پژوهشگر حوزه اندیشه سیاسی اسلام به ایبنا گفت: شرح رساله «تنبیه‌ الامه و تنزیه‌ المله» اثر محمدحسین نائینی در کتابی مستقل با عنوان «آستانه تجدد» منتشر می‌شود.

وی اظهار کرد: در این کتاب به فقه و حکمرانی پرداخته و سعی کرده‌ام بین فقه و حکمرانی پیوند ایجاد کنم. در این کتاب رساله ««تنبیه‌ الامه و تنزیه‌ المله» اثر مرحوم محمدحسین نائینی را که با موضوع فلسفه سیاسی و نظریه شیعی حکومت جور در دوره غیبت نگاشته شده است، شرح داده‌ام.

حجت‌الاسلام فیرحی اظهار کرد: در حال حاضر، فصل هفتم کتاب «آستانه تجدد» را می‌نویسم و قرار است آن را برای انتشار تا پایان امسال به نشر نی بسپارم.

داود فیرحی، مقدمات دروس حوزوی را در حوزه علمیه ولی‌عصر شهرستان زنجان گذراند. پس از آن، ادامه دروس سطح و دروس خارج را در حوزه علمیه قم ادامه داد. از سال ۱۳۶۶ به تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای علوم سیاسی در دانشگاه تهران پرداخت. رساله دکترای وی «دانش، قدرت و مشروعیت در اسلام» نام داشت که با الهام از روش‌شناسی فوکو و هرمنوتیک گادامر تنظیم شد.

وی مؤلف هشت عنوان کتاب است و حدود ۵۰ مقاله از فیرحی در مجلات و کنفرانس‌های علمی در حوزه اندیشه سیاسی اسلام منتشر شده است. «قدرت، دانش و مشروعیت در اسلام» از جمله آثار فیرحی است که تا به امروز، یازده نوبت به چاپ رسیده است.

«تاریخ تحول دولت در اسلام»، «دین و دولت در عصر مدرن»، «فقه و سیاست در ایران معاصر؛ فقه سیاسی و فقه مشروطه» از جمله تألیف‌های این پژوهشگر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics