قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / «قاعده الشرط الفقهیه» اثر جدید آیت‌الله جوادی آملی
«قاعده الشرط الفقهیه» اثر جدید آیت‌الله جوادی آملی

تازه‌‌های نشر

«قاعده الشرط الفقهیه» اثر جدید آیت‌الله جوادی آملی

کتاب «قاعده الشرط الفقهیه» یکی از آثار ارزشمند آیت‌الله جوادی آملی است که حاصل تدریس ایشان درباره این قاعده مهم فقهی است که در سال ۱۳۹۱ طی ۹۳ جلسه تدریس نموده است.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، کتاب «قاعده الشرط الفقهیه» در باره یک «قاعده فقهی» است که بر گرفته از روایات خصوصاً روایت شریف نبوی (ص) است که فرمودند «الْمُؤْمِنُونَ عِنْدَ شُرُوطِهِمْ».(۱)و ریشه در آیات قرآنی دارد.

این اثر حاصل تدریس آیت‌الله جوادی آملی درباره این قاعده مهم فقهی است که در سال ۱۳۹۱ (اردیبهشت تا اسفند) طی ۹۳ جلسه تدریس نموده‌اند؛ اگرچه این کتاب در اصل شرح و تحریر کتاب خیارات مرحوم شیخ انصاری(ره) است لکن به دلیل گستردگی و اهمیت آن به صورت جداگانه چاپ شده است، اما در چاپ مجدد آثار فقهی آیت‌الله جوادی به صورت موسوعه در ادامه کتاب خیارات خواهد بود.

اهمیت و ضرورت این کتاب به نفس قاعده بر می‌گردد که تنها در مسائل متداوله فردی و اجتماعی جریان ندارد، بلکه در سراسر فقه معاملی و فقه سیاسی ظهور و بروز دارد؛ لذا بر تمام مسائل سیاسی‌‌‌ اجتماعی از قبیل قوانین اداری و ملی و بین‌المللی و هر چیزی که مرتبط با رابطه حکومت اسلامی با شهروندان مسلمان و غیر مسلمان می‌شود را سایه افکنده است.

این کتاب به تحقیق و تقریر دو تن از محققان‌‌‌ پژوهشکده فقه و اصول وابسته به پژوهشگاه معارج‌‌‌  حجت‌الاسلام والمسلمین‌‌‌ مهدی معلمی و حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد معلمی در سه فصل، قریب ۵۵۰ صفحه تدوین شده است و توسط‌‌‌ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد روحانی به عربی ترجمه و توسط حجت‌الاسلام والمسلمین محمد تبریزی ویرایش گردید و همچنین قبل از تعریب و ویرایش و بعد از آن، وب عد از مشاهده و ملاحظات نهایی آیت‌الله جوادی، اصلاحات لازم و تنظیم نهایی توسط حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکمال الدین عمادی صورت گرفت.

علاقه ‌مندان به تهیه اثر به همراه تخفیف، می‌‌توانند به سایت www.nashresra.ir مراجعه کنند.

—————–

۱. وسائل الشیعه، ج‌۲۱، کتاب النکاح، ابواب المهور، باب ۲۰، حدیث ۴، ص ۲۷۶.یعنی مومنان باید به عهد و پیمان خود وفادار باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics