قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / ماه رمضان همزمان در کشورهای اسلامی آغاز می‌شود/ بزرگ‌ترین رصدخانه جهان، با تمام امکانات و تجهیزات داخلی در ایران تأسیس شد
ماه رمضان همزمان در کشورهای اسلامی آغاز می‌شود/ بزرگ‌ترین رصدخانه جهان، با تمام امکانات و تجهیزات داخلی در ایران تأسیس شد

حجت‌الاسلام قلمکاریان اصفهانی خبرداد:

ماه رمضان همزمان در کشورهای اسلامی آغاز می‌شود/ بزرگ‌ترین رصدخانه جهان، با تمام امکانات و تجهیزات داخلی در ایران تأسیس شد

عضو ستاد استهلال ماه کشور با اشاره به تأسیس بزرگ‌ترین رصدخانه جهان، با تمام امکانات و تجهیزات داخلی در ایران، از همزمانی شروع ماه رمضان در کشورهای اسلامی خبرداد و گفت: امسال ازجمله سال‌هایی است که در تمام کشورهای اسلامی، همزمان پنج‌شنبه، سوم فروردین‌ اول ماه مبارک رمضان خواهد بود.

به گزارش شبکه اجتهاد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا قلمکاریان اصفهانی، عضو ستاد استهلال ماه در همایش «طلایه‌داران تبلیغ» ویژه عملیات ماه مبارک رمضان که با حضور علمای اهل سنت کردستان، برگزار شد، گفت: امسال ازجمله سال‌هایی است که در تمام کشورهای اسلامی به صورت همزمان پنج‌شنبه، سوم فروردین‌ ۱۴۰۲، اول ماه مبارک رمضان خواهد بود.

وی افزود: امسال براساس پدیده نجومی در تقویم تمام کشورهای جهان ماه شعبان به صورت همزمان آغاز شده بود و در این راستا روز چهارشنبه، دوم فروردین‌، ۲۹ شعبان خواهد بود بلکه براساس پدیده نجومی این اتفاق روی داده است.

عضو ستاد استهلال ماه کشور با اشاره به دستاورد بسیار عظیم در تاریخ متمدن و کهن ایران بیان کرد: در اوج تحریم‌های سخت دشمنان و درگیری‌های اخیر، بزرگ‌ترین رصدخانه جهان و با تمام امکانات و تجهیزات داخلی در کشور ایران اسلامی تأسیس شد.

وی با اشاره به اینکه این رصدخانه ملی در اواسط پاییز افتتاح شد، گفت: این رصدخانه پروژه‌ای که دنبال کرد و منجر به نورگیری و مکان‌یابی در منطقه کویری ایران شد، دارای تلسکوپ به طول سه متر و ۴۰ سانتی‌متر است و توانایی رؤیت جهان به عمق هفت میلیارد سال نوری را دارد.

قلم‌کاریان اصفهانی افزود: در اوج تحریم‌ها و عدم همکاری‌ها، تلسکوپ ایرانی به قطر ۳٫۴ متر توسط دانشمندان ایرانی در حاشیه کویر مرکزی ایران مستقر شد و جهانیان را شگفت‌زده کرد و این رصدخانه در نوک قله سه هزار و ۶۰۰ متری کوه‌های کرکس کویر احداث شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه این رصدخانه قدرت ایران و ایرانی را بار دیگر به جهانیان نشان داد، یادآور شد: این دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی را باید روحانیون برای مردم بیان کنند تا مردم آگاه و امیدوار شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics