قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / متون فقه ۳، حقوق عمومی و بین‌الملل
متون فقه 3، حقوق عمومی و بین‌الملل

تازه‌های نشر؛

متون فقه ۳، حقوق عمومی و بین‌الملل

کتاب «متون فقه ۳، حقوق عمومی و بین‌الملل (ولایت فقیه، جهاد، امر به معروف و نهی از منکر)» تألیف حجت‌الاسلام حسین جوان آراسته و حجت‌الاسلام محمدجواد ارسطا از سوی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه چاپ و منتشر شد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، فقه شیعه، یکی از مهم‌ترین منابع حقوق موضوعه ایران است، به‌گونه‌ای که بسیاری از متون قانونی ازجمله قانون اساسی، قانون مدنی و قانون مجازات اسلامی مقتبس از آن می‌باشد.

بر این اساس و با عنایت به ‌نقش بسزایی ‌که آگاهی از متون فقهی در ورزیدگی هرچه بیشتر دانشجویان دارد، درس متون فقه ۳ با هدف آشنایی با متون فقه اسلامی، اصطلاحات فقهی و فتاوای فقها در ارتباط با مباحث حقوق عمومی و بین‌الملل، در نظرگرفته شده است.

متن حاضر مطابق سرفصل‌های جدید کارشناسی رشته حقوق تدوین شده و قابلیّت استفاده در رشته فقه و حقوق اسلامی را نیز دارد. همچنین متون انتخابی از بیش از ۴۰ منبع مختلف فقهی گزینش و به دیدگاه فقهای اهل سنت نیز اشاره شده است.

در پاره‌ای موارد به اصول قانون اساسی یا مواد قانونی مرتبط با متون فقهی نیز اشاره شده است تا تطبیق مباحث با حقوق موضوعه برای دانشجویان به‌آسانی صورت پذیرد و در نتیجه، علاقه و انگیزه دانشجویان نسبت به مراجعه به متون فقهی، بیشتر شود.

گفتنی است، چاپ اول کتاب «متون فقه ۳، حقوق عمومی و بین‌الملل» اثر حجج‌اسلام والمسلمین حسین جوان آراسته و محمدجواد ارسطا در ۱۸۴ صفحه، به‌تازگی توسط پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با مشارکت مرکز پژوهشی مبنا به زیور طبع آراسته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics