قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / مراجع در جهت کنترل بیماری کرونا از هیچ کاری دریغ نکرده‌‌اند
مراجع در جهت کنترل بیماری کرونا از هیچ کاری دریغ نکرده‌‌اند

در دیدارد وزیر بهداشت با مراجع تقلید عنوان شد؛

مراجع در جهت کنترل بیماری کرونا از هیچ کاری دریغ نکرده‌‌اند

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه در جهت کنترل بیماری کرونا از هیچ کاری دریغ نکرده‌ایم، تأکید کرد: به عنوان مثال وجود فاصله در نماز جماعت از نظر شرعی درست نیست، اما امروز بخاطر ضرورتی که وجود دارد، نماز جماعت‌‌ها را با فاصله اجتماعی برگزار‌ می‌کنیم و این را به مردم نیز اعلام کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، وزیر بهداشت در سفر به شهر مقدس قم با برخی از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت و گو کرد. بر اساس این گزارش، سعید نمکی، با حضرات آیات مکارم شیرازی، جوادی آملی و سبحانی دیدار کرد و نیز در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حضور یافت.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار وزیر بهداشت با تقدیر از فعالیت‌‌های دلسوزانه وی در زمینه مقابله با کرونا، گفت: هر کسی جای شما بود در هنگام مواجهه با کرونا شاید از زیر بار مسؤولیت شانه خالی‌ می‌کرد، اما شما بحمدلله ایستادید و مقاومت کردید و امروز آمار مرگ و میر در اثر این دلسوزی‌‌های مخلصانه و تلاش کادر درمانی و نهاد‌‌های مرتبط کاهش یافته است.

معظم‌له با بیان اینکه رعایت موازین و اصول بهداشتی از دیدگاه شرع مقدس امری واجب و لازم است، اظهار داشت: برخی هشدارها را جدی‌ نمی‌گیرند؛ اگر همه مردم عزیز همکاری کنند همین مقدار ابتلا هم از بین خواهد رفت.

‌‌آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: امروز در شرایط سخت تحریم قرار داریم و فعالیت‌‌های وزارت بهداشت و درمان به نوعی معجزه است؛ و آمار مرگ و میر و ابتلا به کرونا پایین آمده، اما به شرط این که مردم توصیه‌‌ها را جدی بگیرند.

ایشان با بیان اینکه در جهت کنترل بیماری کرونا از هیچ کاری دریغ نکرده‌ایم، تأکید کرد: به عنوان مثال وجود فاصله در نماز جماعت از نظر شرعی درست نیست، اما امروز بخاطر ضرورتی که وجود دارد، نماز جماعت‌‌ها را با فاصله اجتماعی برگزار‌ می‌کنیم و این را به مردم نیز اعلام کرده‌ایم.

معظم‌له تبلیغات گسترده و هجمه‌‌های سنگین رسانه‌ای دشمن علیه ایران را مورد توجه قرار داده و بیان کرد: امروز کنترل و مدیریت کرونا به نوعی آبروی جمهوری اسلامی محسوب‌ می‌شود و این در حالی است که آمریکا و انگلیس و فرانسه در آتش این ویروس در حال سوختن هستند.

‌‌آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر اینکه مسؤولان وزارت بهداشت باید یک اطلاع رسانی و خبررسانی دقیق از فعالیت‌‌های خود داشته باشند تا تبلیغات رسانه‌ای دشمن خنثی شود، فرمود: دشمن در مقابل اطلاع رسانی از طریق مجاری صحیح خلع ید‌ می‌شود.

ایشان خطاب به وزیر بهداشت گفتند: مجاهدت‌‌های شما و همکارانتان در تاریخ خواهد ماند و این برگ افتخاری برای همه شما در صحنه مقابله با این ویروس شوم است.

دانشمندان ایرانی در زمینه درمان بیماری کرونا جزو اولین‌ها در دنیا هستند

‌‌همچنین، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در دیدار وزیر بهداشت با تقدیر از تلاش‌های یک ساله تیم درمان و جامعه پزشکی برای مهار و درمان ویروس کرونا، گفت: این تلاش‌‌ها قطعاً در نزد خداوند ماجور هست و اجر بزرگ و اجر عظیم برای آنها در نظر گرفته‌ می‌شود.

ایشان توجه به دستورات علمی را جزو مسائل اساسی دین دانست و افزود: همه ما موظفیم در خصوص مسائلی که از سوی جامعه علمی کشور مطرح می‌شود توجه داشته و دیگران را نیز به رعایت این مسائل تشویق کنیم.

ایشان گسترش علوم پزشکی را مدیون وجود بیماری‌‌ها دانست و یادآور شد: وجود ویروس کرونا جامعه پزشکی و جامعه علمی ما را پویاتر و فعال‌تر کرده و دانشمندان ما امروز توانستند در زمینه درمان این بیماری موثر بوده و برای تولید واکسن جزو اولین‌ها در دنیا باشند.

لزوم توجه هر چه بیشتر به رفع مشکلات جامعه سلامت

‌‌آیت‌الله جعفر سبحانی نیز در دیدار دکتر نمکی، با بیان این که کادر سلامت مجاهدین فی سبیل الله هستند گفت: لازم است هر چه بیشتر به رفع مشکلات جامعه سلامت توجه و کار شود.

ایشان  افزود: اکنون که سلامت جامعه در معرض خطر جدی است، سعی کنید تا جایی که ممکن است وضعیت معیشتی و اقتصادی کادر بهداشت و درمان ساماندهی و مشکلات آنها برطرف شود.

‌‌آیت‌الله سبحانی با قدردانی از تلاش‌‌های جامعه درمان و سلامت کشور، گفت: مردم با دعا و توجه و البته با رعایت مسائل بهداشتی باید بکوشند تا هر چه زودتر مشکلات برطرف شود.

حضور وزیر بهداشت در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه

دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در جلسه شورای عالی این نهاد عالی حضور پیدا کرد و گزارشی از آخرین وضعیت کشور در مواجهه با ویروس کرونا ارائه داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics