قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / مراقب تاثیرات سکولاریسم در کشورهای اسلامی باشیم/ هیچ راهی به غیر از گفت‌وگو و تعامل نداریم/ پایه‌های وحدت را در جامعه تقویت کنیم
مراقب تاثیرات سکولاریسم در کشورهای اسلامی باشیم/ هیچ راهی به غیر از گفت‌وگو و تعامل نداریم/ پایه‌های وحدت را در جامعه تقویت کنیم

در سی ویکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی تأکید شد:

مراقب تاثیرات سکولاریسم در کشورهای اسلامی باشیم/ هیچ راهی به غیر از گفت‌وگو و تعامل نداریم/ پایه‌های وحدت را در جامعه تقویت کنیم

رئیس مجلس اعلای الجزایر با تاکید بر اینکه اسلام باید با مصالحه جهانی به جایگاه اصلی خود برسد، گفت: باید با استفاده از صلح، از خونریزی‌ها جلوگیری کنیم چرا که در شرایط کنونی برای حل بحران‌ها و رسیدن به استقلال و قدرت هیچ راهی به غیر از گفت‌و گو و تعامل نداریم.

به گزارش شبکه اجتهاد، أبو عبدالله غلام‌الله در مراسم سی و یکمین کنفرانس وحدت اسلامی با اشاره به اینکه اسلام با رحمت حضرت محمد(ص) ترویج شده است، اظهار کرد: ایشان به رسالت‌های خود پایبند بودند و به غیر از پیام‌های الهی هیچ پیام دیگری را منتقل نمی‌کردند.

او با بیان اینکه اسلام مردم را به قسط و عدل سوق می‌دهد، اضافه کرد: فرد مومن باید به دنبال ادامه دادن مسیر پیامبر اسلام(ص) باشد تا بتواند به جایگاه یک انسان کامل برسد؛ پیامبران الهی همگی تلاش کردند تا انسان را از مکروهات و زشتی‌ها دور نگه داشته و به خوبی‌ها هدایت کنند.

رئیس مجلس اعلای الجزایر خاطرنشان کرد: استفاده درست از منابع و ظرفیت‌های موجود در کره خاکی در مذاهب مختلف مورد تاکید قرار گرفته است چرا که خداوند متعال زمین را برای استفاده انسان‌ها رام کرده است و انسان‌ها باید در کنار یکدیگر از این نعمت‌ها و منابع استفاده کنند.

او با تاکید بر اینکه بر اساس آموزه‌های دینی مشترک باید ارزش‌های انسانی را ارتقا بخشیده و با دوری از خشونت به سمت زندگی مسالمت‌آمیز حرکت کنیم، عنوان کرد: خداوند متعال به همه جوامع بشری توجه داشته است به همین علت برای استفاده همگان از نعمت‌ها، منابع را توسعه بخشیده است.

غلام‌الله از تقوا به عنوان قله بیداری انسان نام برد و ادامه داد: تقوا به معنای توجه ویژه خداوند متعال است، فردی که تقوا دارد در امور مختلف زندگی خود به خداوند متعال توجه خواهد داشت.

او با اشاره به اینکه غربی‌ها اکنون نسبت به اهمیت و قدرت دین مبین اسلام آگاه شده‌اند، اظهار کرد: با استفاده از روش‌ها و بسترهای مختلف تلاش می‌کنند تا قدرت کشورهای اسلامی را کاهش دهند و از بهانه‌های مختلف برای ضربه زدن به اسلام استفاده می‌کنند.

وزیر سابق اوقاف و امور دینی الجزایر به نقش اسلام در آزادسازی الجزایر یاد کرد و افزود: سکولاریسم از غرب آمده است و باید به صورت ویژه مراقب تاثیرات آن در کشورهای اسلامی باشیم.

او با بیان اینکه خلق رژیم صهیونیستی نتیجه فعالیت‌های استکباری و استعماری انگلستان بوده است، تصریح کرد: آمریکا در مقطعی مجبور شد که از مسلمانان افغانستان برای مبارزه با شوروی حمایت کند اما اکنون مبارزه با اسلام را به عنوان یک برنامه اصلی دنبال می‌کند.

غلام‌الله با تاکید بر اینکه اسلام باید با مصالحه جهانی به جایگاه اصلی خود برسد، مطرح کرد: باید با استفاده از صلح، از خونریزی‌ها جلوگیری کنیم چرا که در شرایط کنونی برای حل بحران‌ها و رسیدن به استقلال و قدرت هیچ راهی به غیر از گفت‌و گو و تعامل نداریم.

وحدت یکی از الزامات هر امتی به شمار می‌رود

همچنین استاد تیجانی معاون مفتی نیجریه در این کنفرانس، با تبریک حلول ماه ربیع الاول و تبریک میلاد پیامبر(ص) و امام صادق(ع) در سخنانی کوتاه با اشاره به اینکه وحدت یکی از الزامات هر امتی به شمار می‌رود گفت: انگشتان دست به هم متصل هستند پس یک امت وقتی قدرتمند است که وحدت داشته باشند و وقتی ضعیف خواهند شد که این وحدت از بین برود و تفرقه به وجود آید.

معاون مفتی نیجریه با خاطرنشان کردن اینکه توطئه‌هایی وجود دارد و ما منکر این توطئه‌ها نمی‌شویم گفت : ما نباید در زمینه این توطئه‌ها به آمریکا و رژیم صهیونیستی دل ببندیم و منتظر باشیم تا آنها برای ما کاری بکنند ما باید از جمهوری اسلامی ایران چراغ هدایت بگیریم که از ابتدای انقلاب خود علی رغم همه تحریم‌ها بدون اینکه با آمریکا مذاکره و تعامل برقرار کند در راه پیشرفت قدم برداشت.

وی ادامه داد: به طور یقین اگر این همکاری و تعامل با آمریکا اتفاق می‌افتاد ایران به چنین پیشرفتهایی دست پیدا نمی‌کرد والان شاهد هستیم موضع گیری جمهوری اسلامی ایران به جهت جایگاهی که دارا است در جهان دیده و شنیده می‌شود.

منابع طبیعی کشورهای اسلامی از نقاط قوت این کشورهاست

دبیر شورای ملی همبستگی پاکستان: ملتهای اسلامی برای رشد و توسعه باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند و در حوزه‌های تجاری، اقتصادی و … با هم تشریک مساعی کنند تا به خودکفایی لازم برسند.

لیاقت بلوچ، دبیر جمعیت اسلامی و دبیر شورای ملی همبستگی پاکستان در بخش دوم مراسم افتتاحیه سی و یکمین کنفرانس وحدت اسلامی ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این کنفرانس، به شاخصهای رشد کشورهای اسلامی در طول زمان و منابع این کشورها اشاره کرد و گفت: این کشورها از زمانهای گذشته در پی شکل گیری تمدن نوین اسلامی بوده‌اند و روشنفکران اسلامی از همان ابتدا بر علم طب و دیگر علوم تأکید داشتند.

وی افزود: امروزه امت اسلامی با منابع غنی که دارد می‌تواند به دوران طلایی خودش بازگردد، کشورهای اسلامی از منظر منابع جزء ثروتمندترین کشورهای جهان می‌باشند و کشورهی غربی وابسته به این منابع هستند و میتوان محصولات خود را به این کشورها صادر کنیم.

بلوچ گفت: باور عمیق به سیستم دانش مدار جهان اسلام می‌تواند به کشورهای دیگر راه پیدا کند و این مبتنی بر اسلام جهان شمول است که منجر به قدرت افزایی مسلمانان می‌شود، اگر مسلمانان بتوانند ذیل یک پرچم واحد جمع شوند، می‌توان یک ارتش واحد ایجاد کرد.

وی ادامه داد: در راستای ایجاد تمدن نوین اسلامی باید با افزایش تعاملات از ظرفیت‌ها و منابع به شیوه مطلوب استفاده کنیم تا قدرت خود را برای همگان به نمایش گذاریم.

لیاقت بلوچ با اشاره به اینکه باور نظام علمی حاکم بر اسلام و توسعه این نظام باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: با رسیدن به وحدت می‌توانیم افزایش قدرت جوامع اسلامی را رقم بزنیم و در راستای مقابله با پدیده‌هایی از جمله تروریست گام‌های گسترده‌تری برداریم.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد جمعیت جهان کشورهای اسلامی هستند، گفت: تولیدی ما با توجه به جمعیت کشورهایمان کم است اما فرصتهای خوبی وجود دارد که با تأسیس اندیشکده‌هایی در این کشورها می‌توان از این فرصتها استفاده کرد.

بلوچ تأکید کرد: ملتهای اسلامی برای رشد و توسعه باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند و در حوزه‌های تجاری، اقتصادی و … با هم تشریک مساعی کنند و به خودکفایی لازم برسند و اگر بحرانی ایجاد شود به داد هم برسیم.

وی در پایان تأکید کرد که منابع طبیعی و انسانی کشورهای اسلامی نقش مهمی در حرکت به سوی صلح این کشورها دارند و یکی از نقاط قوت ماست که باید برای استفاده بهتر از آن و رشد کشورهای اسلامی مدیریت داشته باشیم.

پیروزی‌های جبهه مقاومت ناشی از حفظ شعائر اسلامی بود

عبدالرزاق آخوند رهبر همچنین در سی و یکمین کنفرانس وحدت در سالن اجلاس سران اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی و در راستای عمل به رهنمودهای امام خمینی(ره) حرکتی در ایران شکل گرفت که شعله‌های این حرکت عظیم تمام جهان اسلام را در برگرفت.

وی افزود: موج بیداری اسلامی نشأت گرفته از انقلاب اسلامی ایران هم اکنون کشورهای منطقه را در برگرفته است و این امر موجب نگرانی جبهه استکبار به سرکردگی آمریکا شده است.

این روحانی اهل سنت کشور خاطر نشان کرد: در این شرایط جهان اسلام برگزاری کنفرانس وحدت بسیار لازم و ضروری است چرا که دانشمندان و علمای جهان اسلام را دور هم جمع آورده است تا برای آینده امت اسلامی و تقویت پایه‌های وحدت تصمیم گیری کنند.

آخوند رهبر افزود: امت اسلامی به عنوان یک زنجیره به هم پیوسته هستند که اگر یکی از حلقه‌های این زنجیره بگسلد نمی‌توانیم به استحکام این زنجیره امیدوار باشیم لذا انتظار می‌رود علمای جهان اسلام با رونشگری‌های خویش بر تقویت پایه‌های وحدت در جامعه نقش آفرینی نمایند.

وی خاطرنشان کرد: آشناکردن عامه مردم با مبانی هویت بخش اسلامی نقش مهمی در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان ایفا می‌کند و تا زمانی که علمای اسلامی نقش محوری خویش را ایفا کنند توطئه‌های جبهه استکبار یکی پس از دیگری خنثی می‌شود.

امام جمعه آق قلا در بخشی دیگر از سخنان خود به پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت در کشورهای سوریه و عراق و نابودی حکومت داعش در منطقه اشاره کرد و گفت: نقش محوری جمهوری اسلامی ایران و رزمندگان جبهه مقاومت در خلق این پیروزی‌ها بسیار کلیدی و مهم بود و می‌توان گفت که این پیروزی‌ها نتیجه حفظ شعائر الهی و زنده بودن آموزه‌های ناب اسلامی در بین رزمندگان جبهه مقاومت بود.

آخوند رهبر نابودی توطئه داعش و پیروزی‌های جبهه مقاومت را ثمره عمل به منویات آیت‌الله خامنه‌ای عنوان کرد و افزود: امیدواریم روز به روز بر تقویت ارتباطات علمای جهان اسلامی افزوده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics