قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / معرفی جدیدترین کتاب‌های بنیاد پژوهش‌های اسلامی
انتشار 5 اثر پژوهشی جدید با موضوع کرونا

معرفی کتاب؛

معرفی جدیدترین کتاب‌های بنیاد پژوهش‌های اسلامی

«موسوعه الحدیث النبوی»، «السیره العملیه للنبی المصطفی»، «زندگی و فضیلت‌های آل عبا در کلام امام رضا(علیه السلام)»، «چگونگی تدریس دورس خارج؛ سبک‌‌ها، روش‌ها و الگوها» و «تفسیر ابوالفتوح رازی در نگاه اندیشمندان» از جمله آثاری است که به تازگی از سوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، کتاب «موسوعه الحدیث النبوی» شامل مجموعه بزرگی است که برای اولین بار احادیث پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) جمع‌آوری شده و شامل موضوعات مختلف اعتقادی، اصول دین از توحید تا معاد و احکام دینی از نماز تا دیات و اخلاق شامل اخلاق پسندیده و ناپسند که از منابع اولیه شیعی و اهل‌بیت جمع‌آوری شده است.

«نوشتن سیره نبوی از دیرباز مرسوم بوده و هست، چون زندگی انسان‌ها باید به سبک و روش پیامبران خدا به ویژه پیامبر گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) باشد. کلمات پیامبر گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) فصیح‌ترین کلام و منطق است.» این مطالب بخشی از مباحث کتاب «السیره العملیه للنبی المصطفی» را تشکیل می‌دهد. این اثر به موضوع تاریخ و سیره معصومین، سرگذشتنامه‌ها پرداخته و سیدحسن حسینی، کار نگارش آن را بر عهده داشته است.

کتاب «زندگی و فضیلت‌های آل عبا در کلام امام رضا(ع)» مجموعۀ حدیثی و تاریخی منسجم و فشرده‌ای است که اطلاعات ارزشمندی را درباره زندگی، سیره و اخلاق آل عبا (علیهم السلام) از زبان حضرت رضا(علیه السلام) برای خوانندگان ارائه می‌کند. برخی از اطلاعات کتاب، احادیث گهرباری است که آن حضرت از پدران گرامی خویش شنیده و بازگو می‌کند و پاره‌ای دیگر، دیدگاه‌ها و تحلیل‌های شخصی ایشان دربارۀ وقایع و موضوعات خاص مربوط به زندگی آل‌عبا (علیهم السلام) است که در پاسخ به سؤالات اصحاب یا در مجالس بحث و مناظره‌های علمی بازگو شده است.

«چگونگی تدریس دورس خارج؛ سبک‌‌ها، روش‌ها و الگوها» نوشته میر تقی حسینی گرگانی است که در ۴ فصل و یک خاتمه سبک‌‌ها، روش‌ها و الگوهای آموزش دورس خارج از فقه را معرفی می‌کند.

«تفسیر ابوالفتوح رازی در نگاه اندیشمندان» نیز به همت گروهی از نویسندگان نگاشته شده است. این تفسیر که نام اصلی اش«روض الجنان و روح الجنان» است، تالیف جمال الدین حسین بن علی بن محمد بن احمد خزاعی نیشابوری معروف به شیخ ابوالفتوح است. این تفسیر قدیمی ترین تفسیر فارسی شناخته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics