قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / معصومان اجازه نقد می‌دادند، اما بدان معنا نیست که قابل نقد هستند
معصومان اجازه نقد می‌دادند، اما بدان معنا نیست که قابل نقد هستند

آیت‌الله خاتمی:

معصومان اجازه نقد می‌دادند، اما بدان معنا نیست که قابل نقد هستند

گفته شده که پیامبر و معصومان(ع) قابل نقد هستند که سخنی نادرست است و یک خلطی در این عرصه صورت گرفته است، خلط صورت گرفته این است که پیامبر و معصومان اجازه نقد می‌دادند اما این موضوع بدان معنا نیست که این بزرگواران قابل نقد هستند.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله سید احمد خاتمی عضو هیأت رییسه و سخنگوی مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به اظهارات ناصحیح برخی از مسؤولان درباره نقد پیامبر و امام زمان(عج) گفت: این روزها سخنی گفته که شایسته نقد اعتقادی است.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم افزود: گفته شده که پیامبر و معصومان(ع) قابل نقد هستند که سخنی نادرست است و یک خلطی در این عرصه صورت گرفته است، خلط صورت گرفته این است که پیامبر و معصومان اجازه نقد می‌دادند اما این موضوع بدان معنا نیست که این بزرگواران قابل نقد هستند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که پیامبر و ائمه طاهرین(ع) معصوم هستند، اظهار داشت: معصوم یعنی کسی که از اول تا پایان عمر خطا و اشتباه عمدا و سهوا از او سر نمی‌زند، پیامبر و اهل بیت(ع) اجازه نقدی می‌دادند که برای احترام به شخصیت امت و الگوسازی بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: از آنان که تریبون در دست دارند انتظار می‌رود اعتقادات حق، مستند و مستدل اسلامی و مذهبی را در مسلخ اهداف سیاسی قربانی نکنند.

آیت‌الله خاتمی با تأکید بر این که استناد انجام شده برای اثبات نقد به پیامبر اسلام اشتباه و نادرست است، ابراز داشت: این جمله که گفته شده شخصی پرسید” أ من الله ام منک؟” در داستان جنگ بدر سند نداشته و از جهت تاریخی کاملا مخدوش است، این مطلب را علامه سید جعفر مرتضی در کتاب الصحیح به تفصیل اثبات کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics