قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / مفتیان سلفی امر فتوا را به اهلش واگذار کنند
احمد الکریمه

مفتیان سلفی امر فتوا را به اهلش واگذار کنند

احمد کریمه استاد الازهر در انتقاد از برخی جریان‌های اسلامی همچون سلفیه و اخوان المسلمین، فتواهای آن‌ها را در راستای شکم و شهوت آن‌ها دانست و از آن‌ها خواست امر فتوا را به اهلش واگذار کنند.

به گزارش شبکه اجتهاد از سرویس بین‌الملل حوزه، شیخ احمد کریمه استاد فقه مقارن دانشگاه الازهر مصر در انتقاد از برخی جریان‌های اسلامی و فتواهایی که از سوی جریان‌های اسلامی صادر می‌شود گفت: این جریان‌ها سطح فکر پایینی دارند.

وی افزود: این جریان‌ها که شامل گروه‌های مختلف سلفی و اخوان المسلمین می‌شوند، فتواهای زیادی درباره زنان صادر می‌کنند، زیرا فرهنگ آن‌ها به شهوت و شکم مرتبط و مشغول است و برداشت آن‌ها از اسلام نیز چیزی جز ارضای شوت و احکام طهارت نیست و ما از آن‌ها می‌خواهیم کاری به صدور فتوا نداشته باشند و این کار را به اهلش واگذار کنند.

این استاد الازهر خاطر نشان کرد: این جریان‌ها خطری برای اسلام به شمار می‌روند، زیرا تروریست‌های داعش در واقع نوع پیشرفته سلفیه و اخوان المسلمین هستند که در آینده بدتر نیز خواهند شد.

وی ادامه داد: همین سلفی‌ها بودند که ابومصعب و الزرقاوی و اسامه بن لادن و رهبران داعش و القاعده را تربیت کردند و سلفی‌ها اکنون نیز با اسرائیل رابطه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics