قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / مفتی اهل سنت خاش: خرید، فروش و استعمال مواد مخدر حرام است
خرید، فروش و استعمال مواد مخدر حرام است

مفتی اهل سنت خاش: خرید، فروش و استعمال مواد مخدر حرام است

روحانی و مفتی اهل سنت شهرستان خاش در استان سیستان و بلوچستان گفت: خرید، فروش و استعمال مواد مخدر و شراب حرام شرعی است.
ایرنا: مفتی عبدالحکیم عمرزهی گفت به واسطه نجس و حرام بودن شراب و مواد مخدر؛ فروشندگان و استعمال کنندگان آن نیز در شمار افراد جهنمی قرار دارند.
مسئول دارالافتاء و مدرس حوزه علمیه مدینه العلوم اهل سنت خاش اظهار داشت: مواد مسکر، مدهوش کننده و زائل کننده عقل و مواد مخدر که هم اینک به فراوانی در سطح جامعه معامله و استعمال می شود عاملی برای نابود کردن جوانان است، لذا وعده سخت عذاب الهی در دنیا و آخرت در انتظار فروشندگان مواد مخدر و مشروبات الکلی است.
مفتی عمرزهی ادامه داد: اگر این افراد از فعل خود دست نکشیده و توبه نکنند در قیامت و پس از مرگ خوراک جهنمی ها به آنان داده می شود.
امام جمعه موقت مسجد جامع الخلیل اهل سنت خاش تاکید کرد: حوزه قضایی و نیروی انتظامی حق دارند با فروشندگان و استعمال کنندگان مواد مخدر و شراب برخورد کنند و مجازات آنان این است که دستگیر و در ملاء عام شلاق زده شوند و در صورت تکرار عمل به دار آویخته شوند.
وی از عموم مسلمانان خواست تا شراب فروشان و فروشندگان مواد مخدر و مکان های کسب و معامله آنها را شناسایی و در دستگیری و مجازات شان با ماموران دولت همکاری کنند و مطمئن باشند که این کار مخبری و جاسوسی محسوب نمی شود بلکه عملی دارای ثواب است زیرا در آن خیر و منفعت رسانی به امت اسلامی است.
مفتی عمرزهی همچنین از تخریب اموال عمومی از جمله لامپهای روشنایی معابر، نابودی علائم راهنمایی و رانندگی، رها سازی فاضلاب در معابر و غیره انتقاد کرد و اظهار داشت: هر گونه حیف و میل بیت المال حرام بوده و گناه بزرگی است لذا افراد، خانواده ها و صاحبان برخی مشاغل حق ندارند برای آسانی کار و نفع خود به دیگر مسلمانان آزار برسانند.

وی از تلاشهای کارکنان شهرداری در خدمات رسانی به شهروندان قدردانی کرد و گفت: با رها سازی فاضلاب در سطح معابر علاوه بر اینکه به رهگذران آزار می رسد خسارات زیادی به معابر وارد می آید و این کار نقصان بزرگی برای شهر است.
شهرستان خاش در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics