قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / موسوعه أحکام المسجد فی الفقه المقارن
موسوعة أحکام المسجد فی الفقه المقارن

تازه‌های نشر؛

موسوعه أحکام المسجد فی الفقه المقارن

نگارنده اثر با جمع‌آوری مباحث پراکنده فقهی درباره مسجد در کتب مختلف به صورت منسجم و فصل‌بندی مناسب، توانسته اثر بدیعی در حوزه خود به وجود آورد. از ویژگی‌ها و امتیازات این کتاب، استفاده از منابع دست اوّل و بسیار گسترده از فقهای درجه یک و مطرح مذاهب خمسه است.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، جلد اول موسوعه احکام مسجد در فقه مقارن تالیف حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم بهشتی دامغانی در ۵۸۸ صفحه به زبان عربی به همّت مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) به زیور طبع آراسته شد.

این موسوعه با جمع آوری مباحث پراکنده فقهی درباره مسجد در کتب مختلف به صورت منسجم و فصل بندی مناسب، توانسته اثر بدیعی در حوزه خود به وجود آورد. از امتیازات این کتاب استفاده از منابع دست اول و بسیار گسترده از فقهای درجه یک و مطرح مذاهب خمسه است.

اولین موضوع این کتاب درباره شرایط تحقق مسجد از جمله وقف مسجد است که از دیدگاه مذاهب پنج‌گانه بررسی و از زوایای گوناگون بحث شده است. در ادامه به ۱۱ آیه درباره مسجد از نگاه مذاهب فقهی پرداخته که از مباحث جالب آن بناء بر قبور، زینت مسجد و منزلت مسجد است.

اهتمام به تعمیر و نظافت مسجد، تفاوت مسجد با مصلی، حضور مستمر در مسجد، ثواب فراوان نماز خواندن در مساجد، حکم مجاوران مسجد، مسجد محل تعلیم و تربیت، اعتکاف در مسجد، احکام اذان و موذن، احکام امام جماعت مسجد، آداب ورود، سکون و خروج از مسجد، مکروهات و منهیات مسجد از دیگر مباحث این کتاب است که با بیان فتاوای مذاهب مختلف به مباحث این کتاب تنوع خاصی بخشیده و کتاب سترگی را در فقه مقارن با موضوع مسجد پدید آورده است.

مطالعه این کتاب را به محقّقان و پژوهشگران فقه مقارن و نیز برای مبلغان و سخنرانان توصیه‌‌ می‌کنیم که با توجه به موضوعات بسیار بکر مطرح شده در این اثر،‌‌ می‌توان جلسات جذابی برای مستمعین و مخاطبان در زمینه مساجد داشت.

علاقه‌مندان جهت تهیه کتاب «موسوعه أحکام المسجد فی الفقه المقارن» می‌توانند به نمایشگاه و فروشگاه‌های کتاب مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در قم و مشهد و نیز فروشگاه بوستان کتاب و انتشارات دلیل ما مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics