قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / موسوعه فقهی علامه کاشف الغطاء منتشر می‌شود‌
موسوعه فقهی علامه کاشف الغطاء منتشر می‌شود‌

موسوعه فقهی علامه کاشف الغطاء منتشر می‌شود‌

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به آثار در دست انتشار این پژوهشگاه گفت: موسوعه علامه محمدحسین کاشف الغطاء در دست انتشار است که این موسوعه در ۳ بخش کلامی، فقهی و آثار ادبی، سیاسی و تاریخی برنامه‌ریزی‌شده است.

به گزارش شبکه اجتهاد، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نجف لک‌زایی در دیدار جمعی از مسئولان مرکز احیای آثار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با آیت‌الله علوی‌گرگانی که در دفتر ایشان برگزار شد، اظهار داشت: برنامه مرکز احیای آثار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این است که از برخی ‌شخصیت‌های بزرگ شیعه که نقش راهبردی در دفاع از هویت شیعه و تثبیت مکتب اهل‌بیت(ع) داشتند و همچنین اندیشه جامعی در اخلاق، ادبیات، فقه و تاریخ و فلسفه اسلام داشته‌اند احیا شود.

وی با اشاره به انتشار برخی از آثار بزرگان توسط این مرکز گفت: تابه‌حال موسوعه شهید اول، موسوعه شهید ثانی، موسوعه علامه شرف‌الدین و موسوعه علامه بلاغی منتشرشده‌اند همچنین برخی موسوعه‌های دیگر مثلاً موسوعه انوار الفقاهه که اثر شیخ حسن کاشف الغطا بود در ده مجلد سال گذشته منتشر شد.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به آثار در دست انتشار این پژوهشگاه ابراز کرد: موسوعه علامه محمد حسین کاشف الغطاء در دست انتشار است که این موسوعه در سه بخش کلامی، فقهی و آثار ادبی، سیاسی و تاریخی برنامه‌ریزی‌شده است.

لک زایی با اشاره به بخش کلامی علامه محمد حسین موسوعه کاشف الغطا بیان کرد: بخش نخست بخش کلامی است که جلد اول آن منتشر شد، مدخل نیز در جلد اول آمده است، در جلد دوم نیز مدخل به قلم خود ایشان است و ۱۲ مجلد دیگر مباحث کلامی هستند که به‌زودی منتشر خواهد شد و جلد آخر شامل فهرست‌ها است.

وی با اشاره به بخش فقهی موسوعه علامه محمد حسین کاشف الغطا گفت: این بخش با فهرست ۲۱ مجلد می‌شود، ۱۱ جلد آن صفحه‌آرایی شده است که ان شالله اوایل سال آینده منتشر خواهد شد، بخش آخر آثار ادبی، سیاسی، اجتماعی و تاریخی در ۱۶ مجلد است که اواخر سال آینده و یا اوایل سال ۹۸ منتشر می‌شود.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ادامه داد: موسوعه دیگری که در حال آماده شدن است موسوعه شیخ بهایی است که ۲۰ مجلد است دو سه سالی نیز هست که موسوعه شیخ محمدامین شروع‌شده، اخیراً نیز مباحث فقهی آیت‌الله بهجت را در ۳۰ مجلد در حال آغاز به کار هستند تا به بهره‌برداری برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics