قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / مذاهب اهل سنت / ناسزاگویی به بزرگان شیعه کار «سُنی انگلیسی» است
ناسزاگویی به بزرگان شیعه کار «سُنی انگلیسی» است

مولوی عبدالحمید در نماز جمعه زاهدان:

ناسزاگویی به بزرگان شیعه کار «سُنی انگلیسی» است

امام جمعه اهل‌سنت زاهدان با بیان اینکه »تاکید می‌کنیم که ناسزاگویی به بزرگان شیعه و فرق و مذاهب اسلامی کار «سُنی انگلیسی» است” اظهار داشت: سخنان رهبر معظم انقلاب در وحدت جهان اسلام و وحدت شیعه و سنی بسیار تاثیرگذار هستند.

به گزارش شبکه اجتهاد، مولوی عبدالحمید در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اهل سنت زاهدان (۲ مهر ۱۳۹۵) با ابراز خرسندی از سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب که در آن بر لزوم اجتناب از اهانت به بزرگان اهل‌سنت تاکید کرده بودند، سخنان ایشان را در وحدت جهان اسلام «بسیار تاثیرگذار» دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب هفته‌ی گذشته سخنان بسیار زیبا و ارزشمندی ایراد کردند که هم در داخل کشور تاثیرات بسیار مثبتی برجا گذاشت و سبب خوشحالی و خرسندی بسیاری از مردم ایران شد و هم در خارج از کشور بازتاب خوبی داشت.

وی در ادامه افزود: رهبر معظم انقلاب در این سخنان‌شان تاکید کردند که «ناسزاگویی به بزرگان اهل‌سنت بر خلاف سیر‌ه‌ی ائمه و کار شیعه‌ی انگلیسی است». ما نیز در مقابل تاکید می‌کنیم که ناسزاگویی به بزرگان شیعه و فرق و مذاهب اسلامی کار «سُنی انگلیسی» است. معنای سخنان رهبر انقلاب آن است که هر کس به مقدسات مذاهب اهانت کند در راستای سیاست‌های انگلیس و آمریکا فعالیت کرده است که دنبال ایجاد اختلاف بین مذاهب هستند. لذا به‌هیچ‌وجه نباید به مقدسات شیعه و سنی اهانت شود.

امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در جایی دیگر از این سخنان‌شان فرموده‌اند: «احساسات اهل‌سنت را تحریک نکنید». ما نیز متقابلا همین اعتقاد را داریم که نباید احساسات هیچ‌یک از فرق اسلامی ازجمله شیعه را تحریک کنیم. سخن جالب دیگری که رهبری به آن تصریح کرده‌اند آن است که «تحریک احساسات دیگر فِرَق اسلامی موجب ظهور گروه‌هایی همچون داعش است.» اهانت‌ها و تحریک احساسات مذهبی از ریشه‌های افراط‌گرایی در جامعه محسوب می‌شوند.

مولوی عبدالحمید همچنین خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب پیش از این نیز به صراحت اهانت به ازواج مطهرات رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم را «اهانت به آن‌حضرت» دانستند. سخنان رهبر معظم انقلاب در وحدت جهان اسلام و وحدت شیعه و سنی بسیار تاثیرگذار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics