قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / نامه جمعی از اساتید حوزه علمیه خراسان به رئیس جامعه المصطفی
نامه اقتصادی اساتید حوزه و دانشگاه به رئیس جمهور منتخب

نامه جمعی از اساتید حوزه علمیه خراسان به رئیس جامعه المصطفی

جمعی از اساتید حوزه علمیه خراسان در نامه‌ای به آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور، آمادگی خود را برای کمک به رفع دغدغه اندیشمندان دینی و فرهنگی در دوران جدید بوجود آمده در منطقه، اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، جمعی از علمای حوزه علمیه خراسان نامه‌ای را خطاب به آیت‌الله علیرضا اعرافی، رئیس حوزه‌های علمیه کشور و رئیس جامعه المصطفی العالمیه(ص)، در پی کم‌کاری در مواجهه علمی- فرهنگی با داعش ارسال کرده‌اند. متن این نامه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

محضر مبارک آیت‌الله اعرافی (زید عزه العالی)

مدیر محترم حوزه‌های علمیه و رئیس جامعه المصطفی العالمیه

سلام علیکم

با احترام؛ حوزه‌های علمیه همواره در طول تاریخ منشا بر کات زیادی در هدایت انسان‌ها و بهره‌گیری از فرصت‌های به دست آمده در راستای این هدف بوده‌اند. دین اسلام که به تعبیر قرآن کریم دین حق «هُوَ الَّذی أَرسَلَ رَسولَهُ بِالهُدىٰ وَدینِ الحَقِّ لِیُظهِرَهُ عَلَى الدّینِ کُلِّهِ وَلَو کَرِهَ المُشرِکونَ» و برای تمام بشر بوده است «إِنْ هُوَ إِلَّا ذِکْرٌ لِلْعَالَمِینَ» این ظرفیت را دارد که دلهای تشنه معارف دینی انسان‌ها به ویژه جوانان را به خود ود جلب کند (فإن الناس لو علموا محاسن کلامنا لاتبعونا).

در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی با همت معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(قدس سره) و رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مد ظله العالی) و تلاش علمی مراجع عظام، فضلا و اساتید و مسئولان محترم حوزه‌های علمیه قم، نجف و مشهد، گام‌های بسیار بلندی در این زمینه برداشته شده که بازگو کردن آنها فرصت بسیاری را می‌طلبد.

امروز در دهه چهارم پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تلاش آشکار و همه جانبه استکبار جهانی در ایجاد موج اسلام هراسی که بیانگر شکست تئوری و عملی آنان است، پس از افول قدرت پوشالی داعش و به بن بست رسیدن این تفکر در جنبه‌های سیاسی و سرزمینی، و فروکش کردن سراب تفکر سلفی و تکفیری، و نظر به لزوم نقد صریح عقبه‌های فکری، فرهنگی و اجتماعی آن، فرصت بی بدیلی در اختیار حوزه‌های علمیه و جامعه المصطفی در سراسر عالم به ویژه در دنیای اسلام قرار گرفته که از یک سو در گستره وسیع بین‌الملل، زمینه را برای عدالت خواهی، استکبار ستیزی و تعامل با جهان بر اساس منطق عزت و حکمت فراهم ساخته و از سوی دیگر در گستره جهان اسلام، بستر ترویج معارف اسلام ناب، حقایق مکتب اهل بیت(علیهم السلام)، ارزشهای والای انقلاب اسلامی همچون ایثار و از خود گذشتگی، جهاد و شهادت را با بهره گیری از ابزارهای متنوع و رعایت ظرافت، دقت و سرعت به آحاد انسان‌ها به ویژه در دنیای اسلام و على الخصوص جوانان مهیا نموده است.

 اینک ما جمعی از اساتید جامعه المصطفی و حوزه علمیه مشهد مقدس پس از درک شرایط موجود به منظور رفع دغدغه اندیشمندان دینی و فرهنگی، آمادگی خود را برای ارائه پیشنهادات و راهکار‌ها، اعلام نموده و از حضرت عالی که خود در این زمینه دارای دغدغه و تجربه گران سنگ هستید، تقاضا داریم ضمن راهنمایی، فرصت را برای بسیج نخبگان و حمایت نهادینه شده از برنامه‌های مختلف فراهم فرمایید.

و السلام علیکم و رحمه الله

حجج‌الاسلام والمسلمین آقایان:

راشد یزدی، محمد مروارید، محمد جواد نظافت، حسنعلی اخلاقی، مجتبی الهی خراسانی، علی اصغر عطاران طوسی، جعفر اسلامی فر، محمد باقر گرایلی، محمد رضا طاهریان، سید مجید میر دامادی، محمد قادری، علی اصغر ناصحیان، غلامحسین عصار زاده، محمد‌هادی مشیری، مرتضی نوروزی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics