قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / نباید به گروههای کوچک داعشی اجازه رشد داد/ افراد بیشتری را به خانواده تقریب دعوت کنیم/ ضرورت مقابله فرهنگی با پدیده تکفیر
نباید به گروههای کوچک داعشی اجازه رشد داد/ افراد بیشتری را به خانواده تقریب دعوت کنیم/ ضرورت مقابله فرهنگی با پدیده تکفیر

در یکصدونود هفتمین نشست شورای عالی مجمع جهانی تقریب عنوان شد:

نباید به گروههای کوچک داعشی اجازه رشد داد/ افراد بیشتری را به خانواده تقریب دعوت کنیم/ ضرورت مقابله فرهنگی با پدیده تکفیر

یکصدونود هفتمین نشست شورای عالی مجمع جهانی تقریب به ریاست آیت‌الله تسخیری و با حضور اعضای داخلی و خارجی این شورا عصر روز دوشنبه در هتل پارسیان آزادی تهران برگزار شد.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله محمد علی تسخیری رئیس شورای عالی مجمع تقریب در ابتدای این نشست طی سخنانی اظهار داشت: هرچند امت اسلامی در برخی از مراحل با مشکلاتی مواجه بوده اما همواره حرکتی رو به جلو داشته است.

وی افزود: یکی از این مشکلات تکفیری‌ها بودند متأسفانه آنها زخم‌های بسیار عمیقی در جهان اسلام ایجاد کردند و انواع جنایت‌ها را مرتکب شدند. جنایت‌هایی که بشر تاکنون همانند آنرا کم دیده بود.

رئیس شورای عالی مجمع با اشاره به پیروزی جبهه مقاومت بر داعش، گفت: جبهه مقاومت نقش بسیار بزرگی در نابودی این حرکت سرطانی ایفا کرده است. البته یک سری گروههای کوچک از داعش باقی مانده‌اند که نباید به آنها اجازه رشد داده شود.

وی سپس به مسئله کردستان عراق اشاره کرد و ادامه داد: مسئله جدایی کردستان عراق یک مسئله مضر برای امت اسلامی و طرحی برای تقسیم منطقه بود و این جدایی می‌توانست آثار سوءیی بر منطقه و جهان اسلام ایجاد کند.

سپس آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب طی سخنانی ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) وهمچنین فرا رسیدن هفته وحدت، اظهار داشت: پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت بر تکفیری‌ها زمینه‌های جدیدی را برای فعالیت تقریب ایجاد کرده است که ما باید از این زمینه‌ها بهره ببریم.

استاد مطرح حوزه علمیه قم تأکید کرد: ما اکنون وارد مرحله جدیدی شده ایم که زمینه اش کار و فعالیت‌های تقریب است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب با اشاره به برخی از برنامه‌های مجمع جهانی تقریب، اظهار داشت: با توجه به سیاست‌ها و برنامه‌های پیش بینی شده ما در سال جاری نشست‌های زیادی را در نقاط مختلف جهان اسلامی از جمله ترکیه، لبنان، برزیل، انگلیس، روسیه، عراق، تونس و … برگزار کردیم که با استقبال بسیار خوبی مواجه شد.

سپس شیخ بدرالدین حسون مفتی سوریه با اشاره به پیروزی جبهه مقاومت بر تکفیری‌ها و با بیان اینکه امروز پیروزی امت سوریه یک هدیه برای جهان اسلام است، گفت: این پیروزی برای مردانی بود که صادقانه با خدا معامله کردند. آنچه در سوریه رخ داد درگیری بین شیعه و سنی نبود.

مفتی سوریه با تأکید بر ترویج اندیشه تقریب در جهان اسلام، اظهار داشت: در مکتب تقریب اگر خاری در پای مسلمانی رفت همه آنرا احساس می‌کنند.

وی سپس به اختلافات اخیر لبنان اشاره کرد و افزود: دشمنان در لبنان هم می‌خواستند درگیری ایجاد کنند ولی با تدبیر سید حسن نصرالله این توطئه برملا و خنثی شد.

شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان نیز طی سخنانی اظهار داشت: ما بعد از شکست داعش وارد مرحله جدید شدیم که آن مرحله مقابله فرهنگی با پدیده تکفیر است ما باید در این مرحله فرهنگ تقریب را در دانشگاهها، حوزه‌ها و مراکز علمی و فرهنگی ترویج دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی، معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری نیز طی سخنانی ضمن تبریک پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت علیه تکفیر خاطر نشان کرد: ما نشست امروز را در شرایطی برگزار می‌کنیم که تفکر تکفیر نه تنها از لحاظ نظامی بلکه در اذهان هم شکست خورده و ابهت خود را از دست داده است.

وی با بیان اینکه تکفیری‌ها دیگر در میان امت اسلامی جایگاهی ندارند، افزود: کسانی که تا دیروز به تکفیری‌ها کمک می‌کردند امروز در ظاهر پرچم ضد تکفیر را به دست گرفته‌اند و این بدان معنا است که آنها دچار ذلت شده اند.

معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه امروز باید تقریب را مطرح کنیم، اظهار داشت: با توجه به شرایطی جدیدی که با آن مواجه هستیم امروز باید تلاش کنیم که افراد بیشتری را به خانواده تقریب دعوت کنیم.

قمی ضمن تقدیر از برگزاری اجلاس‌های مختلف توسط مجمع جهانی تقریب در نقاط مختلف جهان اسلام، گفت: برگزاری کنفرانس‌های تقریب در بسیاری از نقاط مختلف جهان نشان دهنده این است که مردم به تقریب توجه دارند.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم با توجه به اینکه بسیاری از گروههای تکفیری که از دهها کشور مختلف به سوریه و عراق اعزام شدند و اکنون بسیاری از آنها دستگیر شده‌اند لذا به جای اینکه آنها در دادگاههای کشورهای غربی محاکمه شوند برای محاکمه آنها محکمه‌های ضد ارهابی اسلامی راه اندازی شود تا در این دادگاهها به جرائم آنها رسیدگی شود.

در ادامه این نشست حجج‌الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان، عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، سید علی فضل‌الله از لبنان، حبیب الله حسام از افغانستان، مولوی اسحاق مدنی و موسی آیدین از ترکیه طی سخنانی نکته نظراتی پیرامون تقریب ارائه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics