قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / جامع‌ترین نرم‌افزار «رجال شیعه» با ۹۸ عنوان کتاب رونمایی شد
نرم‌افزار رجال شیعه

جامع‌ترین نرم‌افزار «رجال شیعه» با ۹۸ عنوان کتاب رونمایی شد

کتابخانه دیجیتال رجال شیعه، ۹۸ عنوان کتاب در ۲۷۳ جلد در موضوعات مربوط به علم رجال و نیز اطلاعات بیش از ۶۴۰۰۰ مورد از اعلام اشخاص برگرفته از ۴۲ منبع معتبر رجالی را در خود جای داده است.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، همزمان با جشنواره حدیثی ثقه‌الاسلام کلینی در قم، با حضور علما،  اساتید، فرهیختگان و حدیث پژوهان حوزوی، از نرم افزار کتابخانه‌ای رجال شیعه رونمایی شد.

بر اساس این گزارش؛ کتابخانه دیجیتال رجال شیعه، ۹۸ عنوان کتاب در ۲۷۳ جلد در موضوعات مربوط به علم رجال و نیز اطلاعات بیش از ۶۴۰۰۰ مورد از اعلام اشخاص برگرفته از ۴۲ منبع معتبر رجالی را در خود جای داده است.

«نرم‌افزار رجال شیعه»، در دسته‌بندی‌هایی همچون “اسناد جوامع رجالی”، “اصحاب ائمه معصومین علیهم السلام”، “اصول ثانویه”، “تاریخ رجال”، “تراجم و شرح‌حال‌نگاری، جرح و تعدیل”، “جوامع رجالی”، “سندشناسی”، “روش‌شناسی”، “ضبط اسامی راویان”، “فهارس”، “فواید رجالی”، “قواعد رجال”، “کتاب‌شناسی” و … را در دسترس پژوهشگران قرار می‌دهد.

جستجوی پیشرفته در متون، امکان مقایسه دو متن مختلف با یکدیگر، ارتباط واژگان کتب با لغت‌نامه، دسترسی به متن کامل قرآن، ارائه فهرست درختی و گزینشی کتب و نیز دیگر امکانات به‌روز پژوهشی مانند یادداشت‌برداری، حاشیه‌نویسی، نمایه‌زنی، انتقال متن به Word و … از امکانات این نرم افزار ارزشمند می‌باشند.

قابل ذکر است، رونمایی از نرم افزار رجال شیعه به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور، در جشنواره حدیثی ثقه‌الاسلام کلینی، دیروز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ با حضور  آیت‌الله حسینی بوشهری و آیت‌الله ری‌شهری در سالن همایش‌های مدرسه عالی دارالشفاء قم انجام شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics