قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / نرم‌افزار مجموعه آثار آیت‌الله بروجردی تولید شد
نرم‌افزار مجموعه آثار آیت‌الله بروجردی تولید شد

نرم‌افزار مجموعه آثار آیت‌الله بروجردی تولید شد

همزمان با سالروز ارتحال آیت‌الله سیدحسین بروجردی، نرم افزار مجموعه آثار این عالم ربانی با جمع آوری بیش از ۴۰ جلد کتاب ایشان تولید و از هم اکنون در دسترس علاقه مندان قرار گرفت.

به گزارش شبکه اجتهاد، مرکز نور در راستای احیاء آثار ارزشمند بزرگان و همچنین پاسداشت شخصیت بزرگ و تاثیر گذار جهان تشیع، آیت‌الله العظمی بروجردی، نرم‌افزار مجموعه آثار این این شخصیّت عالى‌قدر و کم‌نظیر را تولید و عرضه نمود.

این نرم افزار، متن ۴۰ جلد از آثار حضرت آیت‌‌الله العظمی سید حسین بروجردی و دیگر آثار مرتبط با ایشان را در قالب جدید کتابخانه استاندارد با امکانات جدید پژوهشی در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

البدر الزاهر فی صلاه الجمعه و المسافر، الحاشیه علی کفایه الأصول، الـقواعد العلیه فی الفوائد الأصولیه، المجدی: بحوث فی الوصیه و منجزات المریض و إقرار المریض، المنهج الرجالی و العمل الرائد فی الموسوعه الرجالیه لسید الطائفه آیه الله العظمی البروجردی، کفایه الأصول، منابع فقه شیعه، لمحات الأصول، نهایه الأصول؛ از جمله کتاب‌های ارائه شده در نرم‌افرار مجموعه آثار آیت‌الله بروجردی می‌باشد.

ارتباط واژگان متون برنامه با چند دوره لغت نامه، جستجوی ساده و پیشرفته در متن و فهرست کتاب‌های برنامه، یادداشت برداری، ذخیره سازی، ویرایش و چاپ متن، دسته ‌بندی کتب در محورهای مختلف، ارتباط میان برخی کتب برنامه از جمله قابلیت‌های پژوهشی این نرم‌افزار می‌باشد.

همچنین امکان تغییر اندازه‌ی صفحه نمایش برنامه، استفاده از موتور قدرتمند جدید در فرایند جستجو، قابلیت مرتب‌سازی کتاب‌ها، امکان تعریف کلیدهای میان‌بر طبق نظر کاربر و … از جمله قابلیت‌های جدیدی است که قالب کتابخانه استاندارد نور در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

قابل ذکر است، آیت‌الله العظمی حسین طباطبایی بروجردی رحمه الله در پایان ماه صفر ۱۲۹۲ قمری، در بروجرد به دنیا آمد. ایشان، هفت ساله بود که به مکتب رفت. پس از گذراندن دوره‌ی مکتب خانه، به مدرسه‌ی نوربخش که در آن زمان، مجمع فضلا و مرکز علمیه‌ی بروجرد بود وارد شد و تا هجده سالگی در این مدرسه، به فراگیری علومی مانند صرف و نحو و… و دوره ی سطح اصول و فقه پرداخت.

او در آغاز سال ۱۳۱۰ به مدرسه‌ی صدر اصفهان مهاجرت کرد و در درس فقه و اصول و رجال مرحوم حاج سیدمحمدباقر درچه‌ای، میرزا ابوالمعالی کلباسی، سیدمحمدتقی مدرس و درس فلسفه‌ی آخوند کاشی و جهانگیرخان قشقایی، حاضر شد.

در سال ۱۳۱۹، به نجف مهاجرت نمود و به درس آخوند خراسانی و شریعت اصفهانی (شیخ الشریعه) حاضر شد و نه سال از محضر این دو بزرگوار سود جست و از این دو بزرگوار نیز اجازه‌ی اجتهاد دریافت کرد و با وفات مرحوم آیت‌الله العظمی سیدابوالحسن اصفهانی، بسیاری از مقلدان آن جناب، به  آیت‌الله بروجردی رجوع کردند.

سرانجام آیت‌الله بروجردی  در صبح روز پنج شنبه دوازدهم شوال ۱۳۸۰ قمری پس از عمری اجتهاد و تلاش برای فهم درست اسلام، ندای حق را لبیک گفت و در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها به خاک سپرده شد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و تهیه نرم‌افزار اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics