قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / «نظام خانوادگی اسلام»؛ کتاب جدید شهید مطهری
«نظام خانوادگی اسلام»؛ کتاب جدید شهید مطهری

تازه‌های نشر؛

«نظام خانوادگی اسلام»؛ کتاب جدید شهید مطهری

سخنان استاد شهید مرتضی مطهری درباره حقوق زن در اسلام که در اردیبهشت سال ۱۳۴۵ ایراد شده است، با عنوان «نظام خانوادگی اسلام» مکتوب شد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، نظام خانوادگی اسلام شامل ۹ جلسه بحث و انتقاد انجمن اسلامی پزشکان در باره حقوق زن در اسلام است که توسط استاد مطهری از تاریخ ۱۶ اردیبهشت سال ۱۳۴۵ به طور هفتگی ایراد شده است.

در این کتاب اجتماع خانوادگی با اجتماع مدنی مقایسه شده و با توجه به ویژگی‌های هرکدام، نوع حقوق و تکالیف اعضای این دو اجتماع مورد بحث واقع شده است.

چرا در اسلام مدیریت خانواده به مرد سپرده شده است؟ آیا این مدیریت بدین‌ معناست که زن هیچ‌گونه تسلط و نفوذی بر همسر خود و در خانواده ندارد؟ با وجود نارضایتی اکثر بانوان از همسر دوم، چرا اسلام تعدد زوجات را ممنوع نکرده است؟ آیا ازدواج با همسر دوم با علاقه به همسر اول سازگار است؟ ازدواجهای متعدد پیامبر اسلام(ص) با مقام قدسی حضرت چگونه سازگار است؟ چرا نهضت زنان (فمینیسم) در واقع نهضت زنان نیست؟

این پرسشهای مهم را استاد مطهری در این کتاب همراه با بیان نکات خواندنی دیگری پاسخ گفته است و این کتاب پاسخ می‌دهد که چرا استاد مطهری هیچ‌کدام از تفسیرهایی را که در مورد ارتباط میان دو بخش آیه تعدد زوجات ارائه شده نمی‌پذیرد.

گفتنی است، چاپ اول کتاب «نظام خانوادگی اسلام» در ۲۱۶ صفحه، به‌تازگی از سوی انتشارات صدرا با قیمت ۳۰ هزار تومان روانه بازار نشر شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید کتاب به‌همراه ۳۰درصد تخفیف کلیک کنند و یا با شماره تلفن ۳۳۹۱۵۱۳۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics