قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / نقد اهل‌البیت(ع) به اصل عصمت بازگشت دارد/ باب نقد صحیح را مسدود نکنید
مخالفت با شورای نگهبان مخالفت با جمهوریت و اسلامیت نظام است/ معیارهای انتخاب رئیس جمهور

واکنش آیت‌الله اراکی به اظهارات اخیر درباره نقد معصومان(ع):

نقد اهل‌البیت(ع) به اصل عصمت بازگشت دارد/ باب نقد صحیح را مسدود نکنید

طبق آیه “وَنَضَعُ الْمَوَازِینَ الْقِسْطَ” و تفسیر آن، اهل بیت(ع) خود میزان قسط و شاخص سنجش هستند. این که بگویید همه چیز و همه کس قابل نقد است مسدود کردن باب نقد صحیح است.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله شیخ محسن اراکی عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه مسئله نقد اهل البیت(ع) و خصوصا پیامبر اکرم(ص) به اصل عصمت بازگشت دارد و این مسئله‌ای اتفاقی میان فریقین است، گفت: آیات و روایات کثیره دلالت بر عصمت و خطاناپذیری پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) می‌کند و آیه “مَنْ یُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطاعَ اللّه” کلام پیامبر را مطلقاً کلام خدا می‌داند.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم، نقد را به‌معنای سنجش دانست و عنوان کرد: طبق آیه “وَنَضَعُ الْمَوَازِینَ الْقِسْطَ” و تفسیر آن، اهل بیت(ع) خود میزان قسط و شاخص سنجش هستند. این که بگویید همه چیز و همه کس قابل نقد است مسدود کردن باب نقد صحیح است.

اراکی در پایان خطاب به روحانی که این‌گونه مطالب را مطرح می‌کند، گفت: ظاهراً دروسی را که در جوانی خوانده‌اید فراموش کرده‌اید لذا بهتر است به سیاست خود بپردازید، وقتی سوادش را ندارید اعتقادات مردم را رها کنید.

بنابر گزارش تسنیم، این عضو خبرگان رهبری افزود: مشکلات معیشتی و دنیوی مردم بسیار است، وقتی علمش را ندارید به مسائل اخروی‌شان کار نداشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics