قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / نگاهی به آخرین شماره «آموزه‌های فقه مدنی» و «آموزه‌های حقوق کیفری»
نگاهی به آخرین شماره «فقه مدنی» و «آموزه‌های حقوق کیفری»

تازه‌های مطبوعات؛

نگاهی به آخرین شماره «آموزه‌های فقه مدنی» و «آموزه‌های حقوق کیفری»

دوازدهمین شماره دوفصلنامه علمی پژوهشی «آموزه‌های فقه مدنی» و دهمین دوفصلنامه «آموزه‌های حقوق کیفری» به همت دانشگاه علوم اسلامی رضوی چاپ و منتشر شد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، جدیدترین شماره دوفصلنامه «آموزه‌های فقه مدنی» و دوفصلنامه «آموزه‌های حقوق کیفری» از سوی دانشگاه علوم اسلامی رضوی چاپ و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

عناوین مقالات منتشر شده در دوازدهمین شماره دوفصلنامه علمی پژوهشی «آموزه‌های فقه مدنی» عبارتنداز: «جریان خیارات در اقاله»، «واکاوی وضعیت حقوقی معامله با جهت نامشروع در فقه امامیه با مطالعۀ تطبیقی در حقوق موضوعه ایران و مصر»، «مبانی تداوم شخصیت حقوقی انسان پس از مرگ در مذاهب خمسه و حقوق موضوعه»، «جایگاه استقراء در استنباط حکم شرعی و قاعده حقوقی»، «بازخوانی فقهی ـ حقوقی شرکت‌های اعمال، مفاوضه و وجوه»، «انسداد و انفتاح باب اجتهاد در اندیشه‌های فقهی اهل سنت»، «بررسی فقهی ـحقوقی اسقاط کافه خیارات، ماهیت‌شناسی مدنی صدور چک عادی در حقوق ایران».

همچنین، عناوین مقالات منتشر شده در دهمین شماره دوفصلنامه «آموزه‌های حقوق کیفری» عبارتنداز: «تعارض ادله در اثبات جرایم مستوجب قصاص، دیه و تعزیر؛ مصادیق و راهکارها»، «سقوط قصاص بدون تضمین دیون مقتول مدیون؛ تاملی فقهی در ماده ۴٣٢ قانون مجازات اسلامی»، «رویکرد وجدان محور در زمینه مسئولیت کیفری»، «سیاست جنایی تقنینی ایران در حمایت از شاهد»، «رویکرد دیوان کیفری بین‌المللی به عفو جرایم بین‌المللی از منظر قاعده منع محاکمه مجدد»، «پیشگیری از جرم پول‌شویی در نظام پولی و بانکی»، «دفاع مشروع ظاهری»، «عدول از صلاحیت محلی در آیین دادرسی کیفری ایران و فرانسه».

علاقه‌مندان می‌توانند آرشیو این دوفصلنامه‌ها را در وبگاه‌های www.sid.ir و www.magiran.com/razavi و www.isc.gov.ir مشاهده نمایند.

دانلود شماره ۱۲ آموزهای فقه مدنی

دانلود شماره ۱۰ اموزهای حقوق کیفری

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics