قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / نگاهی به رمزارزها از پنجره فقه اسلامی
نگاهی به رمزارزها از پنجره فقه اسلامی

معرفی مقاله؛

نگاهی به رمزارزها از پنجره فقه اسلامی

نشریه «تازه‌های اقتصاد» در جدیدترین شماره خود مقاله‌ای تحت عنوان «نگاهی به رمزارزها از پنجره فقه اسلامی» به قلم وهاب قلیچ منتشر کرده است.

به گزارش شبکه اجتهاد، دوماهنامه تازه‌های اقتصاد در جدیدترین شماره خود (شماره ۱۵۷؛ آبان ۱۳۹۸) مقاله‌ای تحت عنوان «نگاهی به رمزارزها از پنجره فقه اسلامی» به قلم وهاب قلیچ، عضو هیئت علمی پژوهشکده پولی و بانکی منتشر کرده است.

در این یادداشت آمده است: «با ظهور و توسعه فناوری اطلاعات و نوآوری‌های عصر دیجیتال، متن زندگی جوامع بشری در ابعاد مختلف خصوصا از بعد اقتصادی تحت تأثیر قابل توجهی قرار گرفته است. شاید بتوان ایده «پول الکترونیکی» را ابتدایی‌ترین نتیجه ملموس توسعه فناوری اطلاعات در حوزه اقتصاد دانست؛ اما دیری نپایید که پدیده نوظهور دیگری به نام «رمزارزها»، تحولی نوین و شگرف را در عرصه مبادلات مالی و اقتصادی ایجاد نمود.

با توجه به الزام حاکمیت و سیطره ضوابط شرعی و اسلامی بر نظام قانونگذاری کشور، خیلی زود توجه به مباحث فقهی و حقوقی رمزارزها در صدر فهرست اولویت‌های پژوهشی مرتبط با رمزارزها قرار گرفته است. کارشناسان و محققین اقتصاد اسلامی مواضع بعضا متفاوتی نسبت به مشروعیت این پدیده جدید دارند و نقدهایی را از حیث فقهی مطرح کرده‌اند. در این مقاله با تمرکز بر بیت‌کوین به عنوانی معروف‌ترین رمزارز شناخته شده در اقتصاد ایران، به بررسی مهمترین این موارد پرداخته می‌شود.»

بنابر گزارش پورتال بانکداری اسلامی، علاقمندان می‌توانند جهت دریافت متن این یادداشت به این نشانی مراجعه نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics