قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / از سوی آستان قدس رضوی؛ پاسخ به سوالات شرعی حادثه منا تدوین شد

از سوی آستان قدس رضوی؛ پاسخ به سوالات شرعی حادثه منا تدوین شد

مجموعه سوالات و شبهات فقهی حادثه دلخراش منا، از سوی استادان اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی، در قالب ۱۶ پرسش و پاسخ اساسی و مهم، ویژه زائران و حاجیان بیت‌الله الحرام تدوین شد.

به گزارش شبکه اجتهاد، مهدی لسانی رییس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی اظهار کرد: با توجه به بروز حادثه دلخراش منا و پرسش های فقهی مخاطبان، استادان و کارشناسان اداره پاسخگویی به سوالات شرعی حرم مطهر رضوی با بررسی و رجوع به فتاوای مراجع عظام، در قالب ۱۶ پرسش و پاسخ فقهی، به این شبهات براساس فتاوای مراجع عظیم الشأن تقلید پاسخ داده‌اند.

وی افزود: حکم غسل افرادی که در فاجعه منا جان باختن، حکم حنوط کردن، نائب شدن از جانب بیهوش یا مجروح، انجام حلق و تقصیر مجروحان، انجام قربانی و تکلیف افرادی که نایب بوده‌اند، برخی از سوالات متداول است که اساتید اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی آن‌ها را مورد بررسی و تجمیع قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: در پاسخگویی به سوالات شرعی سعی شده تا فتوای مشهور و اختلاف فتوای مراجع عظام نیز لحاظ شود.

رییس اداره پاسخگویی به سوالات دینی حرم مطهر رضوی ابراز کرد: افرادی که به دنبال پاسخ سوالات فقهی حادثه منا هستند، می‌توانند از طریق سامانه ۳۲۰۲۰، دفاتر پاسخگویی به سوالات شرعی حرم مطهر رضوی و مراجعه به پرونده «آیین بزرگداشت جان باختگان فاجعه منا» واقع در سایت آستان نیوز، پاسخ سوالات خود را به دست آورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics