قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / هیچ فساد اعلام شده‌‌ای وجود ندارد که قوه قضائیه آن را دنبال نکرده باشد/ با اعدام‌‌ نمی‌‌‌‌توان همه مسائل را حل کرد
هیچ فساد اعلام شده‌‌ای وجود ندارد که قوه قضائیه آن را دنبال نکرده باشد/ با اعدام‌‌ نمی‌‌‌‌توان همه مسائل را حل کرد

حجت‌الاسلام صادقی:

هیچ فساد اعلام شده‌‌ای وجود ندارد که قوه قضائیه آن را دنبال نکرده باشد/ با اعدام‌‌ نمی‌‌‌‌توان همه مسائل را حل کرد

معاون فرهنگی قوه قضائیه با بیان این که فسادهای بزرگ و دانه درشت‌ها پیگیری شده است، گفت: برخی از همین دانه درشت‌ها در زندان حضور دوران محکومیت را سپری‌‌ می‌‌‌‌کنند و هیچ فساد اعلام شده‌‌ای وجود ندارد که قوه قضائیه آن را دنبال نکرده باشد.

به گزارش شبکه اجتهاد، حجت‌الاسلام والمسلمین‌ هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت شهادت آیت‌الله‌‌‌‌‌‌‌ بهشتی و هفته قوه قضائیه گفت: شهید بهشتی مجتهدی تراز اول، پایبند به اصول فقاهت و مسلط به روش فقه جواهری و فقیهی نوگرا و روشن اندیش بود.

وی افزود: آیت‌الله‌‌‌‌‌‌‌ بهشتی در داخل و خارج فعالیت‌های بسیار مهمی انجام دادند و نوآوری‌های بسیاری داشتند، یکی از افکار بلند ایشان وحدت عملی بین شیعه و سنی با حفظ اصالت‌های شیعی و باورها بود، شهید بهشتی اجازه نداد که جوانان جذب گروه‌های خطرناک شوند و برنامه‌های اسلامی را تقویت کردند.

شهید بهشتی اجازه‌‌ نمی‌‌‌‌داد که باب انحراف و التقاط باز شود

استاد حوزه علمیه قم، با بیان این که شهید بهشتی اجازه‌‌ نمی‌‌‌‌داد که باب انحراف و التقاط باز شود، اظهار داشت: ایشان هیچگاه بر سر اصول معامله‌‌ نمی‌‌‌‌کرد، شهید بهشتی در عین اجتهاد تعبد از رهبری داشت، گاهی چون خواص خودشان صاحب نظر هستند ممکن است نظر رهبری را به راحتی نپذیرند.

وی ادامه داد: ویژگی دیگر شهید بهشتی آمریکا ستیزی بود، نظر بازرگان و همفکران او این بود که باید رابطه را با آمریکا ایجاد کرده و توسعه دهیم اما شهید بهشتی در مقابل‌‌ می‌‌‌‌فرمود تمام وابستگی‌ها به این رژیم استکباری باید قطع شود و استقلال کامل داشته باشیم از این رو با صدای رسا‌‌ می‌‌‌‌گفت آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر؛ حضرت امام، شهید بهشتی و رهبر انقلاب از ابتدای انقلاب تاکنون در آمریکا ستیزی از همه جلوتر بودند.

معاون فرهنگی قوه قضائیه با بیان این که تهمت‌های بسیاری به شهید بهشتی زده‌‌ می‌‌‌‌شد و ایشان مظلوم بود، خاطرنشان کرد: امروز هم به کسانی که در مسیر حق‌‌ می‌‌‌‌ایستند و مقاومت‌‌ می‌‌‌‌کنند مورد اتهام قرار‌‌ می‌‌‌‌گیرند و شبیه همین اتهاماتی که به رییس قوه قضائیه‌‌ می‌‌‌‌زنند را آن زمان به شهید بهشتی‌‌ می‌‌‌‌زدند.

وی اضافه کرد: گاهی سؤال‌‌ می‌‌‌‌شود که چرا قوه قضائیه با فساد و دانه درشت‌ها برخورد‌‌ نمی‌‌‌‌کند؟ این سؤال تعجب برانگیز است که چرا اینقدر بی اطلاعی وجود دارد و البته بخشی از آن به ضعف اطلاع رسانی دستگاه قضا باز‌‌ می‌‌‌‌گردد اما حداقل‌ها اطلاع رسانی شده است، هیچ فساد اعلام شده‌‌ای وجود ندارد که قوه قضائیه آن را دنبال نکرده باشد.

فسادهای بزرگ و دانه درشت‌ها پیگیری شده است

صادقی با بیان این که فسادهای بزرگ و دانه درشت‌ها پیگیری شده است، گفت: برخی از همین دانه درشت‌ها در زندان حضور دوران محکومیت را سپری‌‌ می‌‌‌‌کنند، برخی‌‌ می‌‌‌‌گویند چرا اعدام‌‌ نمی‌‌‌‌کنند تا فساد حل شود؟ باید گفت با اعدام‌‌ نمی‌‌‌‌توان همه مسائل را حل کرد بلکه باید پیشگری صورت گیرد اما باز هم در جایی که به افساد فی الارض رسیده اعدام انجام شده است.

وی افزود: اهل فضل باید این موارد را به مردم اطلاع دهند تا امنیت روانی آن‌ها تأمین شود، وقتی برخی بی اطلاع‌‌ می‌‌‌‌گویند فساد فراگیر شده و برخوردی صورت‌‌ نمی‌‌‌‌گیرد جامعه را دچار نگرانی‌‌ می‌‌‌‌کنند در حالی که وضعیت اینگونه نیست، برخی از این سخنان مانند املاک نجومی تبلیغات سیاسی بود که دادستانی به صورت جدی پیگیری کرد، از ۱۸۰ مورد ۱۲ مورد دارای اشکالاتی بود که با قوت پیگیری شد، حتی ۴۰ مورد اصلا ملکی نگرفته بودند.

معاون فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به برخورد قوه قضائیه با حلقه انحرافی اظهار داشت: اطرافیان رییس جمهور سابق تخلفاتی کردند و خود او نیز تخلفاتی انجام داده است، این که چرا با تخلفات رییس جمهور سابق برخورد‌‌ نمی‌‌‌‌شود باید به وقتش گذاشت، امروز در شرایط سخت و بحرانی قرار داریم و دشمنان علیه ما توطئه‌های فراوانی انجام دادند و اعتصابات را سازماندهی کرده و اوباش را راه‌‌ می‌‌‌‌اندازند تا مغازه‌های تهران بسته شود.

این مسؤول قضایی ابراز داشت: اگر دستگاه قضا در برخی موارد تحمل‌‌ می‌‌‌‌کند و آرام جلو‌‌ می‌‌‌‌رود چون این شرایط درک‌‌ می‌‌‌‌کند اما در موارد غیر حساس اقدام جدی کرده است، اگر معاون رییس جمهور متهم به جاسوسی باید با بازجویی شود و دستگاه‌های اطلاعاتی نیاز به بازجویی دارند و دادستان هم اجازه‌‌ می‌‌‌‌دهد، معاون دیگر ۳۰۰ سفر خارجی بدون دستاورد داشته و با افراد متهم به جاسوسی دیدار‌‌ می‌‌‌‌کرد.

عدالت قضایی و پیچیدگی کار سبب طولانی شدن رسیدگی‌‌

وی عنوان کرد:‌‌ می‌‌‌‌گویند چرا با برادر برخی از مسؤولان ارشد برخورد‌‌ نمی‌‌‌‌شود در حالی که کار رها نشده و در حال رسیدگی است، عدالت قضایی و پیچیدگی کار سبب طولانی شدن رسیدگی‌‌ می‌‌‌‌شود و‌‌ نمی‌‌‌‌توان کار را شتابزده پیش برد.

بنابر گزارش رسا، استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مردم بدانند که بنای دستگاه قضا این است که در حقوق خصوصی و عمومی اگر فسادی رخ داد بدون مسامحه برخورد شود، البته این به معنای بدون اشتباه بودن کار نیست و این که کسانی فساد نداشته باشند اما به دلیل موارد قلیل‌‌ نمی‌‌‌‌توان حجم عظیم خدمات را نادیده گرفت؛ رسیدگی به بیش از ۱۶ میلیون پرونده کار بسیار سختی است و به صورت متوسط قضات دو برابر بیش از حالت عادی رسیدگی قضایی‌‌ می‌‌‌‌کنند.

وی اضافه کرد: ۲۰۰ هزار زندانی داریم که نیمی از آن‌ها مربوط به قاچاق موارد مخدر‌‌ می‌‌‌‌شود اما نشان دهنده وضعیت جامعه نیم دیگر است که بسیاری از آن‌ها هم به واسطه مواد مخدر دچار مشکل شده اند یعنی در مجموع ۷۵ درصد به مواد مخدر باز‌‌ می‌‌‌‌گردد، حدود ۳ درصد زندانیان زن هستند؛ جامعه ایران فرهنگ مدار و دین مدار است که نسبت به دنیا میزان جرم و جنایت و زندانی را کم کرده است و آمریکا بیشترین زندانی دنیا را دارد.

صادقی گفت: روحانی در زندان‌ها همکاری دارند و ۳ وده نماز جماعت در زندان برگزار‌‌ می‌‌‌‌شود، کارهای تربیتی بسیاری انجام‌‌ می‌‌‌‌شود و بسیاری با تبدیل وضعیت از اعدام نجات پیدا کرده اند، قضاوت باید با اتکا به کتاب و سنت و با اجتهاد صورت گیرد و فضلای حوزه نباید این وظیفه مهم را زمین بگذارند بلکه باید نیاز دستگاه قضا را تأمین کنند، مسأله دیگر در حوزه تحقیق است و تفکر اسلامی در بین همه حقوقدان‌ها به صورت باید و شاید وجود ندارد که حوزه باید ورود پیدا کند و راهکار برای نظام ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics