قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / مرجعیت / وقتی امنیت و عزت ما در خطر است، دیگر حج واجب نیست
گامهای مهم آیت‌الله واعظ زاده در راه پیشرفت اسلام در بیان آیت‌الله نوری همدانی

وقتی امنیت و عزت ما در خطر است، دیگر حج واجب نیست

آیت‌الله نوری همدانی با ذکر این مطلب که وقتی امنیت و عزت ما در خطر است، دیگر حج واجب نیست، بیان کرد: انقلاب اسلامی ما برای امنیت، عزت و کرامت اسلامی به وجود آمد و نمی‌توانیم با کسانی که با صهیونیست‌ها همراه هستند، همکاری نماییم.

به گزارش شبکه اجتهاد از حوزه، آیت‌الله نوری همدانی، در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مسأله حج و اشکال تراشی سعودی‌ها در این زمینه گفت: این مساله تازگی ندارد و در زمان امام راحل (ره) نیز حج به مدت یک سال تعطیل شد.

ایشان افزود: ما باید به دنبال عزت و امنیت اسلام و مسلمانان باشیم؛ باید به شکلی رفتار کنیم که به نوعی بیان نشود که عربستانی‌ها ما را به حج راه نمی‌دهند؛ بلکه باید به گونه‌ای بیان شود که ما حاضر نیستیم با این وضع مدیریت سعودی‌ها اعزامی به حج داشته باشیم.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با ذکر این مطلب که وقتی امنیت و عزت ما در خطر است، دیگر حج واجب نیست، بیان کرد: انقلاب اسلامی ما برای امنیت، عزت و کرامت اسلامی به وجود آمد و نمی‌توانیم با کسانی که با صهیونیست‌ها همراه هستند، همکاری نماییم.

آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: اگر آن‌ها شرایط ما را نپذیرفتند، قطعاً نباید اعزام داشته باشیم؛ نباید اجازه دهیم که هیچ ایرانی به هیچ ترتیبی به حج برود تا دشمنان بیان کنند که در ایران اختلاف وجود دارد و این موضع، موضع دولت ایران است.

ایشان در ادامه با اشاره به مشکلات مرتبط با مساجد نیز گفت: متأسفانه بسیاری از مساجد خالی هستند و امام جماعت ندارند که این مسأله مناسب نیست.

استاد خارج فقه حوزه بیان کرد: مسجد پایگاه بسیار مهمی است که افراد بزرگ در عرصه انقلاب و دیانت در مساجد رشد و تربیت شدند؛ باید به شکلی تبلیغ شود که مردم نماز جمعه و نماز جماعت و به طور کلی مساجد که تربیت گاه بزرگ انسان‌ها هستند را تنها نگذارند.

معظم‌له با تبریک میلاد امام سجاد(ع) گفت: درس‌های فراوانی در صحیفه سجادیه وجود دارد؛ دعای ششم صحیفه سجادیه از پربارترین ادعیه‌ای است که باید صبح و شام این دعا زمزمه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics