قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / «ولایت، در مغالطه و مصادره»؛ سه مقاله در نسبت ولایت فقیه و حکومت
«ولایت، در مغالطه و مصادره»؛ سه مقاله در نسبت ولایت فقیه و حکومت

تازه‌های نشر؛

«ولایت، در مغالطه و مصادره»؛ سه مقاله در نسبت ولایت فقیه و حکومت

جدیدترین اثر انتقادی محمد سروش محلاتی استاد حوزه علمیه قم با عنوان «ولایت، در مغالطه و مصادره» از سوی نشر میراث اهل قلم روانه بازار کتاب شد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، کتاب «ولایت، در مغالطه و مصادره»؛ سه مقاله در نسبت ولایت فقیه و حکومت به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین محمد سروش محلاتی استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم توسط انتشارات میراث اهل قلم چاپ و منتشر شد.

در معرفی کتاب آمده است: پرسش اساسی این است که ولایت چه گستره‌ای دارد و آیا شامل اداره جامعه و کشورداری هم می‌شود؟ پاسخ فقها در این باره یکسان نیست، برخی پاسخ مثبت و بعضی هم پاسخ منفی می‌دهند؛ اما اخیرا شیفتگان حکومت اسلامی، تلاش می‌کنند تا با دست‌کاری آراء منفی، آنها را مثبت جلوه دهند. از این رو بسیاری از نویسندگان در یک مغالطه‌ی عجیب، پنداشته‌اند که ولایت با حکومت ملازمه دارد، در حالی‌که فقه آن را نمی‌پذیرد.

این مغالطه موجب آن گردیده که به عده‌ای از فقها نسبت‌های نابجا داده شود. «صاحب جواهر» یک نمونه از منکران این ملازمه است و نمونه دیگر «آیت‌الله بروجردی»ست که هرچند به ولایت‌فقیه باور دارند ولی، آن را شامل اداره حکومت نمی‌دانند. اگرچه این نسبت‌ها که حاصل خطا در تحلیل نظرات فقهاست، قبیح است؛ اما قبیح‌تر از آن تحریف آراء آنان بوسیله «تغییر» در نظرات آنهاست، کاری که برخی به نیت خدمت و با نام پژوهش به آن مشغولند…

این پژوهشگر فقه سیاسی تاکنون تلاش زیادی نموده است که برخی از بزرگان و تاثیرگذاران در انقلاب اسلامی و نیز برخی از فعالان و اندیشمندان انقلاب را، غیر معتقد به ولایت فقیه با حدود و گستره فعلی آن جلوه دهد که غالباً با نقد اساتید حوزه و نویسندگان مواجه بوده است.

از او تاکنون ده‌ها کتاب به چاپ رسیده است از جمله: «تاملات سیاسی علامه طباطبایی»، «جهاد در فقه معاصر شیعه – دفتر اول»، «احکام حریم خصوصی (بر اساس منابع اسلامی)»، «عقلانیت در عاشورا»، «دین و دیکتاتوری: مجموعه مقالات بررسی نسبت دین و استبداد»، «اندیشه و ایمان در آزادی»، «دولت و اجرای شریعت: سلسله مقالات دولت و ابزارهای الزام شهروندان به شریعت»، «اسلام و مقتضیات زمان؛ بررسی نسبت دین و تحولات حیات انسانی»، «نظارت خبرگان؛ نصیحت نخبگان:نگاهی به حقوق و وظایف مجلس خبرگان رهبری»، «بی‌طرفی شرط داوری مجموعه مقالات، دین و دولت در اندیشه سیاسیم، «شهر مردگان: ده مقاله در حقوق اساسی مخالفان»، «امکان‌سنجی انتخابات در نظام اسلامی»، «بازگشت از بهشتی، بازگشت به بهشتی».

«ولایت، در مغالطه و مصادره»؛ سه مقاله در نسبت ولایت فقیه و حکومتیادآوری می‌شود، چاپ اول «ولایت، در مغالطه و مصادره» به قلم محمد سروش محلاتی در ۹۶ صفحه توسط نشر میراث اهل قلم به چاپ و روانه بازار کتاب شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید آن در قم کتاب شهر، ۳۷۷۴۴۰۱۵، تهران میراث اهل قلم، ۳۳۳۵۵۵۷۷، مشهد انتشارات امام، ۳۸۴۳۰۱۴۷ مراجعه نمایند و نیز برای خرید پیامکی و تلگرامی از طریق شماره تلفن ۰۹۳۷۰۷۷۰۳۰۳ اقدام نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics