قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / کتاب «بررسی ابعاد حقوقی فاجعه منا» رونمایی می‌شود
کتاب بررسی ابعاد حقوقی فاجعه منا

کتاب «بررسی ابعاد حقوقی فاجعه منا» رونمایی می‌شود

مدیر گروه فقه و حقوق پژوهشکده حج و زیارت از برگزاری مراسم رونمایی کتاب «بررسی ابعاد حقوقی فاجعه منا» اثر جمعی از اعضای هیأت علمی دانشکده حقوق دانشگاه قم خبر داد.

به گزارش شبکه اجتهاد، حجت‌الاسلام رضا عندلیبی، مدیر گروه فقه و حقوق پژوهشکده حج و زیارت، از پایان تدوین کتاب بررسی ابعاد حقوقی فاجعه منا خبرداد و به رسا گفت: بعد از وقوع فاجعه منا، گروه فقه و حقوق حج و زیارت جلسه‌ای را با حضور حقوقدان های برتر کشور برگزار کرد که بعد از این جلسه و تبادل نظرها قرار شد کتابی که ابعاد حقوقی این فاجعه را بررسی کند، تدوین شود.

مدیر گروه فقه و حقوق پژوهشکده حج و زیارت اظهار داشت: پس از صحبت با اعضای هیأت علمی دانشکده حقوق دانشگاه قم، هفت نفر از این افراد، تدوین این کتاب را بر عهده گرفتند و این فاجعه از ابعاد مختلف از جمله حقوق مسؤولیت مدنی، حقوق کیفری، حقوق عمومی، حقوق بشر، حقوق بین‌الملل و حقوق مهاجران و گردشگران مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به مستند بودن مطالب این کتاب تصریح کرد: اطلاعاتی که سازمان حج و زیارت از شاهدان عینی گرفته بود، در اختیار نویسندگان این کتاب قرار گرفت تا بتوانند فاجعه منا را به طور دقیق بررسی کنند.

حجت‌الاسلام عندلیبی با اشاره به اطلاعات این کتاب گفت: این کتاب در ۵ فصل و ۱۹۵ صفحه ابعاد حقوقی فاجعه منا را بررسی کرده و نوبت اول آن در ۱۰۰۰ نسخه به چاپ رسیده است که در صورت استقبال تجدید چاپ خواهد شد و مبلغ این کتاب ۸۰۰۰ تومان است.

مدیر گروه فقه و حقوق پژوهشکده حج و زیارت درباره علت تدوین این کتاب خاطرنشان کرد: علت اصلی تدوین کتاب «بررسی ابعاد حقوقی فاجعه منا» این بود که اولا حقوق جانباختگان استیفا شود و سپس مواردی که باید در حوزه انعقاد قراردادهای آتی حج در نظر گرفته شود، مورد بررسی قرار گیرد تا حوادث مشابهی تکرار نشود.

وی به مراسم رونمایی از این کتاب اشاره کرد و اظهار داشت: مراسم رونمایی از این کتاب سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه ساعت ۱۱ تا ۱۳ در دانشگاه قم برگزار می‌شود که در این مراسم حجج‌اسلام علیزاده موسوی رییس پژوهشکده حج و زیارت و عزیزالله فهیمی، سرپرست گروه نویسندگان این کتاب به سخنرانی خواهند پرداخت.

حجت‌الاسلام عندلیبی در پایان از ترجمه این کتاب به دو زبان خبر داد و تصریح کرد: در آینده‌ای نزدیک این کتاب به زبان‌های عربی و انگلیسی ترجمه و به چاپ خواهد رسید.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این کتاب با مؤسسه فرهنگی ـ هنری مشعر با شماره ۰۲۱۶۴۵۱۲۰۰۳ تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics