قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / کتاب «درایه الحدیث کاربردی» اثر جدید استاد ربانی بیرجندی
کتاب «درایه الحدیث کاربردی» اثر جدید استاد ربانی بیرجندی

تازه‌های نشر؛

کتاب «درایه الحدیث کاربردی» اثر جدید استاد ربانی بیرجندی

اثر جدید حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ربانی بیرجندی، مدیر گروه فقه و مبانی اجتهاد مرکز تخصصی آخوند خراسانی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و استاد سطوح عالی حوزه علمیه مشهد با عنوان «درایه الحدیث کاربردی» از سوی انتشارات حوزه علمیه خراسان منتشر شد.

به گزارش شبکه اجتهاد، در بخشی از این کتاب آمده است:علم درایه الحدیث از شاخه‌های برجسته علم حدیث است که باعث شکوفایی حدیث می‌شود. حدیث میراث ارزشمندی است که از رسول خدا(ص) و ائمه اطهار باقی مانده و اثر جاودانه ثقل اصغر حساب می‌گردد. علم درایه الحدیث خود جلوه دیگری در دنیای حدیث داشت، که به ترتیب و مرتبه بندی حدیث پرداخت و برای حدیث مراحل و مراتب گوناگونی را یادآور شد، و هر یک را درجای خود قرار داد.

بر این اساس نوشته حاضر در موضوع درایه الحدیث است که به بررسی انواع حدیث، قرائن باعث اعتبار حدیث، انواع حدیث مشترک، انواع حدیث ضعیف پرداخته است و چرا که این مباحث در سایر کتاب‌های علم درایه الحدیث کمتر یافت می‌شود.

کتاب «درایه الحدیث کاربردی» در دو جلد ۲۸۰ و ۳۳۶ صفحه‌ای منتشر شده و در جلد نخست به مباحث «آشنایی با علم درای»، حدیث قدسی»، «اقسام خبر»، «خبر واحد»، «بررسی کتاب ظریف بن ناصح»، «حجیت کتب اربعه و معتبره»، «حدیث حسن»، «روایت ضعیف»، «ضعیف در نزد قدماء» و «زمان پیدایش انواع چهارگانه خبر» پرداخته است. در جلد دوم نیز مباحث «مسند»، «مرسلات ابن ابی عمیر»، «محرّف»، «حجیت خبر منجبر به شهرت»، «روایت مشترک»، «مقبوله»، «روایت معلل»، «مضمره»، «حدیث مضطرب»، «تقدیم کتاب من لا یحضره الفقیه بر تهذیب الاحکام در صورت وجود اضطراب»، «جرحل و تعدیل»، «الفاظ جرح» و «نکات گوناگون» تبیین شده است.

کتاب «درایه الحدیث کاربردی» با شمارگان ۵۰۰ نسخه و با قیمت ۱۲۴ هزارتومان (مجموعه دو جلدی) در فروشگاه انتشارات حوزه علمیه خراسان واقع در نشانی مشهد، خیابان امام خمینی، حدفاصل امام خمینی ۳۲ و ۳۴ عرضه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics