قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / گردهمایی نمایندگان ۱۰۰ کشور اسلامی در کنفرانس وحدت/ کنفرانس امسال با محوریت قدس شکل می‌گیرد/ عربستان علیه کنفرانس وحدت کارشکنی می‌کند/ جریان‌های قدرتمندی برای حمایت از وحدت شکل گرفته است
گردهمایی نمایندگان ۱۰۰ کشور اسلامی در کنفرانس وحدت/ کنفرانس امسال با محوریت قدس شکل می‌گیرد/ عربستان علیه کنفرانس وحدت کارشکنی می‌کند/ جریان‌های قدرتمندی برای حمایت از وحدت شکل گرفته است

‌‌‌آیت‌الله اراکی در نشست خبری کنفرانس وحدت مطرح کرد:

گردهمایی نمایندگان ۱۰۰ کشور اسلامی در کنفرانس وحدت/ کنفرانس امسال با محوریت قدس شکل می‌گیرد/ عربستان علیه کنفرانس وحدت کارشکنی می‌کند/ جریان‌های قدرتمندی برای حمایت از وحدت شکل گرفته است

عربستان سعودی با تهدید و تطمیع سعی دارند، مهمانان را از حضور در کنفرانس وحدت بازدارند و رسانه استعمار پیر انگلیس نیز به دلیل اثرگذاری این اجلاس با آن مخالفت می‌کنند، اما این تلاش‌ها به لطف خداوند اثر معکوس داشته است.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله شیخ محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، آخرین جزئیات مربوط به برگزاری سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی را تشریح کرد.

آیت‌الله اراکی در این نشست، ضمن تبریک آغاز امامت امام زمان(عج) اظهار داشت: به یاری خدا تلاش‌هایی که نیروهای تقریب‌گرا در سراسر جهان اسلام در این دوره سخت انجام دادند، در حال به بار نشستن است؛ چرا که با دوره سختی برای ایجاد توطئه درونی و درگیر ساختن مذاهب و اقوام رو به رو بودیم.

وی تصریح کرد: با خون فشانی مدافعان حرم و نیروهای مقاومت و تلاش‌های گسترده مجمع تقریب و نهادهای تقریب گرا در جهان اسلام، شاهد شکست حتمی بسیاری از این توطئه‌ها هستیم. خدا را شاکر هستیم که همه نیروهای همگرا در جهان در آستانه یک پیروزی گسترده هستند و آغاز این پیروزی را در کنفرانس وحدت به جشن خواهیم نشست و اعلام می‌کنیم صفحه جدیدی از جهان اسلام در حال باز شدن است که شاهد غلبه جریان همگراست.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه یکی از برجستگی‌های کنفرانس وحدت اعلام همبستگی کشورهای اسلامی است، گفت: اگر آمریکا تلاش می‌کند، جریانی علیه ما با همکاری نیروهای همراه خود نظیر حاکمان عربستان و رژیم صهیونیستی ایجاد کند، در سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت ما شاهد گردهمایی ۱۰۰ کشور اسلامی هستیم.

شکل‌گیری کنفرانس وحدت، اعلام شکست برنامه‌های آمریکا برای تحریم جبهه مقاومت است

اراکی با اشاره به حضور شخصیت‌های برجسته فکری و هنری در جمهوری اسلامی گفت: این‌حضور یعنی جبهه آزادی‌خواهی با محوریت جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است و روشنفکران حقیقی و مبارزان مقاومت علیه استکبار در یک جبهه واحد جمع می‌شوند که این امر تودهنی به آمریکا خواهد بود. کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی مشتی بر دهان یاوه‌گویانی ست که جمهوری اسلامی را منزوی می‌دانند؛ شکل گیری این اجلاس جهانی اعلام شکست برنامه‌های آمریکا برای تحریم و محاصره و انزوای جبهه مقاومت با محوریت ایران است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: این کنفرانس در شرایطی شکل می‌گیرد که شاهد فروپاشی نهادهای استکباری در منطقه از جمله دولت مزدور صهیونیستی است؛ مشت مقاومت آنچنان بر مغز دولت نامشروع صهونیستی کوبید که با شجاعت مردم غزه شکست سنگینی در جبهه نظامی و سیاسی به صهیونیست‌ها تحمیل شد.

کنفرانس وحدت امسال با محوریت قدس شکل می‌گیرد

وی با اشاره به اینکه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی امسال با محوریت قدس شکل می‌گیرد، تصریح کرد: حمایت از قدس، حمایت از یمن هم هست، چرا که آنها بایکدیگر گره خورده و یک گروه هستند. امیدواریم دستاوردهای کنفرانس وحدت چیزی باشد که دشمنان بدانند پیروزی جبهه مقاومت در عرصه سیاسی و نظامی و رسانه‌ای آغاز شده است.

اراکی در ادامه تصریح کرد: این کنفرانس نشان می‌دهد که دشمن نمی‌تواند، مردم ما را در مبارزه با استکبار جهانی منزوی و خسته کند، بلکه همه را گرد مردم ایران جمع و جبهه مقاومت را مستحکم‌تر می‌کند؛ لذا از مردم، مقام معظم رهبری و دولت که این فرصت را برای برگزاری این همایش مقتدرانه فراهم کردند، تشکر می‌کنیم.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بخش سؤالات خبرنگاران با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه و موافقت اسماعیل هنیه برای حضور در این اجلاس گفت: بعید می‌دانیم مصر به ایشان ویزای حضور در ایران بدهد و اگر این فرصت فراهم نشود، از طریق وئدیو کنفرانس شاهد حضور وی خواهیم بود.

وی با اشاره به حضور شخصیت‌های برجسته از کشورهای اسلامی از جمله رؤسای جمهور و نخست وزیر سابق و وزرای فعلی برخی کشورها و مفتی‌های اول کشورهای اسلامی و چهره‌های علمی و سیاسی آنها گفت: از ترکیه یک گروه به نمایندگی از سازمان دیانت شرکت خواهد کرد و رئیس این سازمان نیز پس از ایام کنفرانس در ایران حاضر شده و ما میزبان ایشان خواهیم بود.

اگر عربستان می‌خواهد رهبر جهان اسلام شود باید پرچم وحدت را به دوش بکشد

اراکی درباره حضور نمایندگان عربستانی گفت: وقتی از مهمانان خود دعوت می‌کنیم، دو برابر حضور پیش‌بینی‌های لازم را انجام می‌دهیم، اما حاکمیت برخی کشورها با وحدت سازگار نیست و مانع حضور نمایندگان خود می‌شوند، اما ما از عربستان نیز دعوت کرده‌ایم، اما به دلیل موانع حاکمیت این کشور آنها احتمالا امکان حضور ندارند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: یکی از برنامه‌های ویژه این کنفرانس مربوط به دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در ۴۰ ساله گذشته خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه رهبری جهان اسلام با ادعا حاصل نمی‌شود، گفت: ما چندین سال است که گفته‌ایم اگر عربستان می‌خواهد رهبر جهان اسلام شود باید پرچم وحدت را به دوش بکشد، اما متأسفانه همیشه در اختلاف و کینه مذهبی و قومی دمیده است، لذا نمی‌تواند رهبری جهان اسلام را برعهده بگیرد و لیاقت رهبری جهان اسلام و حتی حرمین شریفین را هم ندارد.

اراکی اظهار داشت: ما در این کنفرانس سه کمیسیون مربوط به فلسطین خواهیم داشت که از این رو تلاش آمریکا را برای انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی محکوم می‌کنیم؛ رژیم صهیونیستی مشروعیتی برای داشتن پایتخت در فلسطین ندارد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تأکید بر اینکه ما معتقدیم که کشوری به اسم اسرائیل وجود ندارد، به عدم‌برخورداری رژیم صهیونیستی از سه عنصر حاکمیتی یعنی زمین و ملت و حاکمیت تثبیتی اشاره کرد و یادآور شد: چنین کشوری وجود خارجی ندارد و امروز ملت‌ها برای آنها موجودیت قائل نیستند، لذا آمریکا حق اعلام وجود سفارت چه در قدس و چه در تل اویو را ندارد و انتقال سفارت یک اشغال جدید بوده و محکوم است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران با اشاره به کارشکنی عربستان علیه کنفرانس وحدت آن را نشانه اثرگذاری این کنفرانس برشمرد و افزود: آنها با تهدید و تطمیع سعی دارند، مهمانان را از حضور در کنفرانس وحدت بازدارند و رسانه استعمار پیر انگلیس نیز به دلیل اثرگذاری این اجلاس با آن مخالفت می‌کنند، اما این تلاش‌ها به لطف خداوند اثر معکوس داشته است.

ارسال دعوتنامه برای ۶۰۰ نفر/ شاهد استقبال بی نظیر در کنفرانس امسال هستیم

اراکی با اشاره به ارسال دعوتنامه برای ۶۰۰ نفر و پیش‌بینی حضور ۲۰۰ نفر از روند صعودی مدعوین تا بیش از ۳۰۰ نفر خبر داد و گفت: تلاش‌های دشمن امروز اثر معکوس داشته است و شاهد استقبال بی نظیر در کنفرانس امسال هستیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: اتحادیه‌ای برای دانشجویان جهان اسلام در نظر گرفته‌ایم و حضور تعدادی از دانشجویان در کنفرانس نیز پیش‌بینی شده است.

وی درباره طرح رفراندوم برای فلسطین در کنفرانس وحدت گفت: یکی از محورها بحث رفراندوم است که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده است، ما می‌گوییم صلح باید بر مبنای عدل باشد و از این رو همه مردم و ساکنین اصلی فلسطین در یک رفراندوم عمومی شرکت کنند و این روش مقبول و منطقی است و از این رو برنامه ویژه برای تبیین این‌اصل داریم.

اراکی با بیان اینکه مجمع تقریب از نهادهای تقریب‌گرای کشورها حمایت می‌کند و ما اکثرا دفتر جداگانه نداریم، گفت: در افغانستان نهادهای تقریبی خوبی شکل گرفته که ما از آنها حمایت می‌کنیم و از این رو شخصیت‌های برجسته افغانستان از جمله حامد کرزای و وزیر اوقاف و حج این کشور در کنفرانس حضور خواهند داشت.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: ما آماده هستیم با کمک نیروهای مردمی ارتش این کشور را تقویت و آمریکا را از آنجا بیرون کنیم، چراکه سرنوشت افغانستان برای ما مهم است و نمی‌توانیم نسبت به حضور استکبار و تروریست‌ها در این کشور بی تفاوت باشیم.

زمان و مکان و برنامه‌های کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی

وی با اشاره به جزئیات کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی گفت: برگزاری جشن بزرگ میلاد در آستان حضرت عبدالعظیم حسنی و شب شعر و نمایشگاه‌های گوناگون از برنامه‌های جنبی کنفرانس است از این رو این مراسم از سوم تا پنجم و افتتاحیه در سالن اجلاس سران و اختتامیه در سالن بین‌المللی صداوسیما خواهد بود.

اراکی با اشاره به شروع افتتاحیه از ساعت ۹ صبح با سخنرانی رئیس‌جمهور و اقامه نماز جماعت و ادامه مراسم تا ساعت ۱۴ گفت: در این اجلاس حدود ۱۰ کمیسیون داریم؛ سه کمیسیون مربوط به فلسطین، کمیسیون نهادهای تقریب‌نهاد و کمیته علمای مقاومت و کمیسیون مساعی حمیده و کمیسیون بانوان تقریبی و کمیسیون نقش احزاب در کاهش اختلافات مذهبی از دیگر برنامه‌هاست؛ همچنین روز دوم دیدار با مقام معظم رهبری و حضور در آستان قدس امام راحل و سخنرانی یادگار امام از دیگر برنامه‌های ماست.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به حضور شورای عالی مجمع تقریب در جده برای همکاری با علمای اهل سنت و شیعه گفت: با توجه به نقش سوریه در جهان اسلام و حضور علمای برجسته در شهرهای این کشور به بشار اسد پیشنهاد کردیم، شورای افتای مشترک شیعه و سنی در دمشق نیز برگزار شود.

لزوم تقویت نقش تقریبی مصر و احیای نقش آن مانند گذشته

وی با ابراز امیدواری برای تقویت نقش تقریبی مصر و احیای نقش آن مانند گذشته ادامه داد: یکی از نکات برجسته کنفرانس بین المللی وحدت این است که به جهان اعلام می‌کند، برنامه‌ریزی آمریکا برای انزوای ایران شکست خورده است؛ چرا که کشورهای بسیاری با جمهوری اسلامی اعلام همبستگی کرده‌اند و می‌بینیم آمریکا راه افول را در پیش گرفته است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پایان سخنان خود درباره روند وحدت‌گرایی در جهان امروز آن را بهتر از گذشته ارزیابی کرد و گفت: پیش از این شاهد یک وحدت کارتونی بودیم، اما امروز بعد از ایجاد جنگ برای تفرقه، جریان‌هایی جدی برای حمایت از وحدت شکل گرفته و این جریان از گذشته قدرتمندتر شده و جریان تفرقه بیش از گذشته دچار انزوا شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics