قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / کافه فرهنگی؛ راهکار جدید الازهر برای مبارزه با افکار افراطی
کافه فرهنگی؛ راهکار جدید الازهر برای مبارزه با افکار افراطی

محی الدین عفیفی مطرح کرد؛

کافه فرهنگی؛ راهکار جدید الازهر برای مبارزه با افکار افراطی

«محی الدین عفیفی» دبیرکل مرکز مطالعات اسلامی وابسته به دانشگاه الازهر مصر گفت: این مرکز برای آگاه کردن مردم نسبت به خطر افکار افراطی و گروههای تروریستی و همچنین اصلاح وضعیت اخلاقی جامعه، اقدام به انتشار واعظان خود در استان‌های مصر خواهد کرد.

به گزارش شبکه اجتهاد به نقل از پایگاه خبری ارم نیوز، عفیفی در گفتگو با همین پایگاه خبری اظهار کرد: مرکز مطالعات اسلامی الازهر برنامه‌های زیادی در مرحله آتی دارد که از آن جمله انتشار تالیفات علمی به چندین زبان و کمک به دانشجویان خارجی برای فهم درست مواد درسی است.

وی با اشاره به ایده استفاده از کافه‌ها و رستوران‌ها برای آگاه کردن مردم نسبت به خطرات افکار افراطی برای جامعه اظهار کرد: طرح کافه فرهنگی را دکتر احمد طیب شیخ الازهر ارائه کرده است و فعالیت‌های مربوط به آن برای اولین بار در استان الاقصر آغاز شده و در همه استان‌های دیگر نیز اجرایی می‌شود. کار واعظان درواقع در این خصوص میدانی است و از طریق همکاری با نهادهای دولتی نظیر وزارت خانه‌های جوانان، ورزش، آموزش و پرورش، آموزش عالی، همبستگی، فرهنگ، کشور، نیروهای مسلح و دیگر وزارتخانه‌ها در این زمینه فعالیت می‌کنند.

عفیفی افزود: واعظان در کافه‌ها که مردم زیادی به آنها رفت و آمد دارند، مستقر می‌شوند و نسبت به آگاه کردن مردم درخصوص افکار افراطی و افکار گروههای تروریستی تلاش می‌کنند به همین خاطر برای این منظور واعظان جوان انتخاب شده است.

وی اضافه کرد: نباید انتظار داشت که مردم به سمت واعظان بیایند تا اطلاعات کسب کنند بلکه باید ما بین مردم برویم و آنها را درباره خطرات افکار افراطی آگاه کنیم.شفقنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics