قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / انتشار دومین جلد کتاب «فقه روابط بین‌الملل»
انتشار دومین جلد کتاب «فقه روابط بین‌الملل»

تازه‌های نشر؛

انتشار دومین جلد کتاب «فقه روابط بین‌الملل»

دومین جلد کتاب «فقه روابط بین‌الملل» با تمرکز بر نگاه فقها به نظام بین‌الملل معاصر به همت انتشارات مجلس افروز منتشر شد.

به گزارش شبکه اجتهاد، دومین جلد از کتاب فقه روابط بین‌الملل اثر دکتر سید محمد ساداتی نژاد، پویا کلانتری و یونس کولیوند با تمرکز بر نگاه فقها به نظام بین‌الملل معاصر به همت انتشارات مجلس افروز روانه بازار نشر شد.

این کتاب به بررسی مفاهیم دارالاسلام و دارالکفر و انواع دار‌های زیرمجموعه آن پرداخته و اینکه فقهای معاصر به این مفاهیم چه نگاهی دارند.

کتاب دارای چهار فصل است که در فصل اول به بررسی مفاهیم دار الاسلام و دار الکفر پرداخته شده و نظرات فقها در چند دوره فقهی تا انقلاب اسلامی مورد کنکاش و دسته بندی قرار گرفته است.

نویسنده در فصل دوم کتاب نیز به بررسی تمامی کشور‌های جهان پرداخته و نقشه جهان را بر اساس مفاهیم دار الاسلام و دار الکفر تهیه و ترسیم کرده است.

همچنین در فصل سوم کتاب به بررسی انواع دار‌ها در ذیل دو مفهوم کلی دارالاسلام و دارالکفر پرداخته شده و نظرات فقهی طی چهار دوره فقهی تا دوران انقلاب اسلامی مورد استخراج قرار گرفته است.

در فصل چهارم که آخرین فصل کتاب است، تمامی کشور‌های جهان از منظر این دار‌ها بررسی و نقشه جهان بر اساس انواع دارها، تهیه و ترسیم شده است.

نویسندگان این کتاب، مبادرت به تهیه نقشه جهان بر اساس انواع دار‌های پرداخته‌‌اند که کاری جدید و منحصر به فرد بوده و ارزش افزوده این کتاب نسبت به کتاب‌های مشابهی است که در ان‌ها به بحث دار‌ها در فقه پرداخته شده است.

این کتاب با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و به قطع رقعی به قیمت ۲۱ هزار تومان به همت انتشارات مجلس افروز منتشر شده است.

دکتر ساداتی نژاد جلد اول کتاب فقه روابط بین‌الملل را با استخراج نگاه شش فقیه شیعه به روابط بین‌الملل در سال ۹۶، منتشر کرده است.

بنابر گزارش رسا، جلد سوم کتاب فقه روابط بین‌الملل نیز که در آن به بررسی نگاه فقها به مفاهیم صلح، جنگ و قدرت پرداخته شده است به زودی وارد بازار نشر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics