قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / آشنایی با کلیات حقوق شهروندی، اثر جدید سیدجواد ورعی

تازه‌های نشر؛

آشنایی با کلیات حقوق شهروندی، اثر جدید سیدجواد ورعی

کتاب «آشنایی با کلیات حقوق شهروندی» تألیف حجت‌الاسلام و المسلمین سیدجواد ورعی از سوی انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه وارد بازار نشر شد.

به گزارش شبکه اجتهاد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد ورعی، استاد خارج فقه حوزه علمیه قم و دانشیار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در جدیدترین کتاب خود با هدف آشنایی همگان به حقوق خود و دیگران به بررسی ابعاد مختلف حقوق شهروندی پرداخته و توجه به اصول حقوق شهروندی را از ضروریات امروز می‌داند چرا که در جامعه اسلامی نیز مثل بسیاری از جوامع، «حقوق شهروندی» همراه با «مسئولیت‌های شهروندی» نسبت به یکدیگر و حکومت‌ها، معنا و مفهوم دارد و موجب دستیابی به اهداف می‌شود.

«آشنایی با کلیات حقوق شهروندی» با هدفِ آشنایی شهروندان، به ویژه دانشجویان و پژوهشگران رشته‌های دانشگاهی در دوره‌های مختلف، با حقوق شهروندیِ مندرج در قانون اساسی و دیگر قوانین و مقررات جمهوری اسلامی است که برگرفته از فرهنگ اسلامی – ایرانی می‌باشد.

کتاب «آشنایی با کلیات حقوق شهروندی» از چهار فصل تشکیل شده که شامل فصل اول «مفاهیم» و «کلیات»؛ فصل دوم «مبانی» و «منابع حقوق شهروندی در حوزه‌های بین الملل، داخلی و ملی»؛ فصل سوم «حقوق مدنی و سیاسی»، «حقوق اقتصادی و اجتماعی»، «حقوق فرهنگی» و «حق بر محیط زیست و صلح» و فصل چهارم بررسی «حقوق شهروندی در مقام عمل» می‌باشد.

آشنایی با ساختارها و نهادهای مرتبط با این حقوق، در دو عرصه قانونگذاری و نهادسازی، حقوق شهروندی در حوزه عمومی و خصوصی؛ و فرایندهای شکلی و دادرسی در احقاق حقوق شهروندی؛ و بررسی چالش‌های نظری و عملی، از جمله مباحث این متن آموزشی است.

بنابر گزارش شفقنا، این کتاب با شمارگان ۳۰۰ نسخه و با قیمت ۲۶.۰۰۰ تومان توسط انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در اختیار علاقمندان به مباحث این حوزه قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics