قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / آغاز پذیرش طلبه در حوزه علمیه خراسان برپایه‌ی جذب نخبگانی
آغاز پذیرش طلبه در حوزه علمیه خراسان

فراخوان؛

آغاز پذیرش طلبه در حوزه علمیه خراسان برپایه‌ی جذب نخبگانی

مسئول اداره پذیرش معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان خبر داد: متقاضیان تحصیل در حوزه از ۳ اسفند ۹۸ تا ۳۱ فروردین ۹۹ می‌‌‌توانند نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

به گزارش شبکه اجتهاد، حجت‌الاسلام عبدالله قدرتی با بیان اینکه ثبت نام و پذیرش متقاضیان تحصیل در این حوزه از ۳ اسفند آغاز می‌‌‌شود، گفت: رویکرد پذیرش در این دوره برای سال تحصیلی آینده، برپایه‌ی جذب نخبگانی خواهد بود.

وی با اشاره به پاسخگویی به نیازهای دین و انسانی و همچنین تربیت عالمان دینی در حوزه‌ها‌ی علمیه شیعی، افزود: حوزه علمیه کهن خراسان به‌عنوان دومین حوزه علمیه جهان تشیع، در امتداد راه عالمان و فرزانگان این حوزه و در جهت تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب، از جوانان مؤمن، انقلابی و نخبه برادر و خواهر، طلبه می‌‌‌پذیرد.

مسئول اداره پذیرش معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه کارنامه مجاهدت حوزه علمیه، الگوهای موفقی از دانش‌پژوهی و علم‌آموزی، رشد معرفت و معنویت و عرضه آثار علمی و پژوهشی است، ادامه داد: حوزه‌ها‌ی علمیه با وجود رسالت بزرگ و نوین در عرصه ی نظریه‌پردازی، در راستای ساماندهی مناسب اجتماعی و تمدن سازی مبتنی بر آموزه‌های اسلامی و سنت و سیره ائمه اطهار(ع) فعالیت دارند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظّم انقلاب مبنی بر اینکه «ارزش طلبگی به این است که شما خود را برای کاری آماده می‌کنید که هیچ کاری جایگزین آن نیست؛ طلبگی از همه‌ی تخصّص‌های موجود تأثیرش بیشتر است؛ شما طبیبان روحانی و هدایتگران مردم هستید.»، تصریح کرد:‌ در تحقق گام دوم انقلاب، جوانان انقلابی، ” استعدادهای برتر” با ” انگیزه‌ها‌ی قوی برای تحصیل در حوزه”، از موارد تاثیرگذار در جذب و پذیرش طلبه برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ است.

قدرتی با بیان اینکه آخرین مهلت ثبت نام، پایان فروردین ۹۹ می‌باشد، گفت: داوطلبان مقاطع پایه نهم با معدل ۱۸ و دیپلم با معدل ۱۷ و همچنین مدارک کاردانی و بالاتر، معاف از آزمون هستند و مقاطع پایه نهم و دیپلم که معدلشان پایین تر از معدل ذکر شده می‌‌‌باشد، باید در آزمون ورودی حوزه علمیه خراسان در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ۹۹ شرکت نمایند.

وی در پایان یادآورشد:‌ ثبت نام همانند سنوات قبل و فقط از طریق سایت حوزه علمیه خراسان به نشانی www.hozehkh.com انجام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics