قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / مرجعیت / آیت‌الله سبحانی: حوزه علمیه مشهد عقب‌گرد داشته است
پیام آیت‌الله سبحانی به مناسبت لیالی قدر

آیت‌الله سبحانی: حوزه علمیه مشهد عقب‌گرد داشته است

آیت‌الله سبحانی بر احیای گسترده محافل علمی در حوزه علمیه مشهد تاکید کرد و گفت: اکنون همانند ۶۰ سال قبل، شخصیت‌های بزرگ در حوزه علمیه مشهد تربیت نمی‌شوند.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله شیخ جعفر سبحانی در دیدار تولیت آستان قدس رضوی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، اظهار داشت: همه ما ولایت را از مشهد گرفته‌ایم و ولایت برای شیعیان از مشهد نشات می‌گیرد.

او با تاکید بر اینکه خدمت به امام رضا(علیه‌السلام) افتخاری برای انسان است، بر لزوم توجه به مناطق حاشیه نشین شهر مشهد تاکید کرد و افزود: در مشهد نقاطی هستند که شیعه نشین هستند و در کنار آن اهل‌سنت به آرامی زندگی می‌کنند ولی در این مناطق، مساجد یا بسیار فرسوده شده و یا روحانی مستقر جهت اقامه نماز جماعت وجود ندارد که باید به صورت جدی به این مساله ورود پیدا کند.

احیای فعالیت‌های علمی حوزه علمیه مشهد

آیت‌الله سبحانی بیان داشت: برخی مناطق در مشهد از لحاظ مسجد و روحانیت ضعف دارند، لذا باید از امکانات آستان قدس برای رسیدگی به این مناطق استفاده شود.

او با تاکید بر احیای فعالیت‌های علمی حوزه علمیه مشهد تصریح کرد: در حال حاضر مانند ۵۰ سال قبل، شخصیت‌های علمی بزرگی در این حوزه تربیت نشده‌اند و از نظر علمی عقب‌گرد داشته است به این معنا که همه جذب دانشگاه‌ها شده و از روحانیت چیزی باقی نمانده است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم تاکید کرد: حوزه باید از نظر تألیف بالا رود و در هر رشته‌ای مدرسانی تربیت شوند که مایه افتخار اسلام و ایران شوند.

احیاء دروس علما در مسجد گوهرشاد

او با اشاره به مدرس علما در مسجد گوهرشاد گفت: ۶۰ سال قبل این مسجد مرکز علمی علما و روحانیون بود و اکنون درس علما از آستان قدس جمع شده و این مساله موجب کاهش رونق علمی شده است.

آیت‌الله سبحانی افزود: خادمین آستان قدس باید در ساعاتی از روز مناطقی از حرم امام رضا(علیه‌السلام) را جهت اختصاص به اساتید حوزه خالی کنند تا مباحث علمی در آن رونق یابد.

پرهیز از برج‌سازی در اطراف حرم مطهر

او با اشاره به برج سازی اطراف حرم امام رضا(ع) گفت: این برج‌ها از معنویت حرم رضوی کاسته است و آستان قدس رضوی نباید اجازه برج سازی به اطراف حرم را بدهد و لازم است مصوبه شهرسازی در خصوص ساخت هتل در اطراف حرم تصحیح شود. / شفقنا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics