قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / آیت‌الله فاضل: تایید و یا رد افراد باید با حجت بسیار قوی، شرعی و قطعی باشد

آیت‌الله فاضل: تایید و یا رد افراد باید با حجت بسیار قوی، شرعی و قطعی باشد

[cod] .mahdis {
-webkit-user-select: none;
-moz-user-select: -moz-none;
-ms-user-select: none;
user-select: none;
}

[/cod] [cod]
محروم کردن افراد قوی که نیت خدمت به نظام را دارند یک حجت بسیار قوی شرعی می‎طلبد و اینگونه نیست که کسی به راحتی کسی را از شرکت در این عرصه محروم کند و اگر این حجت با تمام ادله قطعی ثابت نشود، کسی حق تایید یا رد کسی را ندارد.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی در دیدار با رییس ستاد انتخابات استان قم، گفت: انتخابات از مظاهر حفظ شأن و حیثیت نظام اسلامی است و در این زمینه مسئولیت مسئولان ما به شدت سنگین خواهد بود.

وی افزود: حضور چشمگیر مردم در عرصه‎ انتخابات و انتخاب اصلح می‎تواند کمک بسیاری به رشد و تعالی نظام اسلامی داشته باشد؛ از این روی باید همه آحاد ملت تلاش کنند که این برگ برنده نظام در بهترین وضعیت خود قرار داشته باشد.

آیت‌الله فاضل لنکرانی بیان کرد: یکی از مولفه‌های مهم در تایید و یا عدم تایید صلاحیت‎ها این است که صلاحیت نامزدها باید بر اساس شایستگی و التزام آنها به دین، نظام، رهبری و مردم و کارایی آنها باشد.

این استاد حوزه بیان کرد: حیثیت نظام اسلامی به این انتخابات بستگی دارد و شکل برگزاری و حضور مردم نقش مهمی در رشد و تعالی انقلاب در عرصه‎های ملی و بین‎المللی دارد.

وی گفت: مساله ای که این چنین با حیثیت نظام سروکار دارد نباید وسیله‎ای برای غرض ورزی و برخوردهای شخصی و سلایق جناحی قرار گیرد؛ به همین دلیل باید زمینه برای حضور افرادی فراهم شود که با دارا بودن شرایط، توان اجرایی داشته باشد نه اینکه افراد ضعیف برای احراز موقعیت ها و فرصت‎های مادی برای خود، به این مجلس بروند.

آیت‌الله فاصل لنکرانی اظهار کرد: فقه شیعه در این زمینه پاسخگوست، زیرا اگر روی کسی شناختی نداریم نمی‎توان به این بهانه شایستگی او را نیز رد کنیم بلکه مشکل از کسی است که این شناخت را ندارد و باید این شاخت را با تحقیق بیشتر پیدا کند.

این استاد حوزه بیان کرد: محروم کردن افراد قوی که نیت خدمت به نظام را دارند یک حجت بسیار قوی شرعی می‎طلبد و اینگونه نیست که کسی به راحتی کسی را از شرکت در این عرصه محروم کند و اگر این حجت با تمام ادله قطعی ثابت نشود، کسی حق تایید یا رد کسی را ندارد.

وی گفت: شورای نگهبان وظیفه بسیار حساسی به دوش دارد و باید سعی کند که بهترین تصمیم را در این زمینه اتخاذ کند و اجازه ندهد که افراد فاقد صلاحیت به دایره انتخابات وارد شوند و یا افراد قوی از حضور در انتخابات منع شوند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) اظهار کرد: برخی اشخاص ممکن است که خدمات بسیاری به نظام انجام داده باشند ولی صلاحیت آنها رد شده است که این رد شدن حتما باید با ادله قطعی و قوی باشد.

آیت‌الله فاصل لنکرانی گفت: اگر کسی با سلیقه شخصی از ورود کسی به انتخابات جلوگیری کند و آن شخص انسان توانمند و صالحی باشد هم در حق او ظلم کرده است و هم حق مردمی را ضایع کرده است که می‎توانستند از این شخص بهره مند شوند.

این استاد حوزه بیان کرد: در همین راستا اگر کسی که صلاحیت ندارد به مجلس راه پیدا کند کسانی که صلاحیت او را احراز کرده اند باید در درگاه الهی و مردمی که حق آنها ضایع شده است که چنین فردی امورات آنها را تغییر داده است مسئول است.

وی گفت: مجالس خبرگان و شورای اسلامی جای برجستگان و شخصیت های طراز اول است؛ کسانی باید در این مجالس حاضر باشند که دارای یک برجستگی خاص باشند و مردم هم باید به این افراد رای بدهند؛ نماینده قم نیز در این راستا باید یک الگو باشد و از بهترین شرایط برای حضور در این مجالس بهره مند باشد زیرا نگاه بسیاری از مردم به قم است.

آیت‌الله فاصل لنکرانی در پایان خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال آن است که با رصد نحوه حضور و سلیقه انتخابی مردم ما روش مقابله را انتخاب کند و به همین دلیل باید سعی کنیم بهترین حضور را در انتخابات داشته باشیم.

[/cod]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics