قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / پیام رهبر انقلاب در پی فاجعه دردناک بندر بیروت/ آیت‌الله سیستانی خیرین جهان را به همبستگی و کمک به مردم لبنان دعوت کرد
پیام رهبر انقلاب در پی فاجعه دردناک بندر بیروت/ آیت‌الله سیستانی خیرین جهان را به همبستگی و کمک به مردم لبنان دعوت کرد

گزارش/ ابراز همدری مراجع به مناسبت حادثه دلخراش بیروت؛

پیام رهبر انقلاب در پی فاجعه دردناک بندر بیروت/ آیت‌الله سیستانی خیرین جهان را به همبستگی و کمک به مردم لبنان دعوت کرد

رهبر معظم انقلاب آیت‌الله خامنه‌ای و آیت‌الله سیدعلی سیستانی در پیامی در پی فاجعه‌ی انفجار دردناک بندر بیروت، با مردم لبنان ابراز همدردی کردند.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، متن کامل پیام رهبر انقلاب اسلامی که در حساب توئیتر پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR منتشر شد به شرح زیر است:

«در فاجعه دردناک انفجار بندر بیروت -که منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از مردم و خسارات شدید شده- با شهروندان عزیز لبنانی همدردیم و در کنار آنان هستیم. صبر در برابر این حادثه، برگ زرینی از افتخارات لبنان خواهد بود.»

ابراز تاسف عمیق آیت‌الله سیستانی از فاجعه انفجار بیروت

همچنین، دفتر آیت‌الله سیستانی در پی انفجار مهیب بیروت پایتخت لبنان بیانیه‌ای صادر کرد. در متن بیانیه مرجع تقلید عالیقدر شیعیان جهان آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مرجعیت عالی دینی در نجف اشرف اندوه و تاسف عمیق خود از حادثه دردناک شهر بیروت عزیز پس از انفجار مهیب در بندرگاه آن که منجر به کشته و مفقود شدن تعدادزیادی و تعداد چند برابری مجروحان و مصدومان و بی خانمان شدن دهها هزار نفر ازشهروندان گشت و به ویرانی گسترده و وارد آمدن تلفات شدید به ساختمان‌ها و اموال عمومی در صحنه‌هایی غم انگیز و بی سابقه در دهه‌های اخیر شد، ابراز می‌کند.

به این ترتییب صمیمانه‌ترین تسلیت‌ها و همدردی‌ها را در این مصیبت بزرگ به مردم شریف لبنان تقدیم می‌کنیم و از خداوند متعال مسئلت داریم که به آنها برای گذر از این محنت بزرگ، قدرت، صبر و همبستگی عنایت فرماید و مومنان بزرگوار و همه خیرین در جهان را به همبستگی با آنها در این شرایط دشوار و کمک به آنها با تمامی روش‌هایی موجود جهت کاستن از آثار این فاجعه بزرگ دعوت می‌کنیم.

از خداوند متعال مسئلت داریم که قربانیان را مورد رحمت واسعه خود قرار داده و به بستگان آنها صبر و آرامش عطا فرماید و به مصدومان نیز شفای و سلامتی عنایت فرماید که اوست مهربانترین مهربانان.

۱۶/ ذو الحجه/۱۴۴۱ هـ

دفتر حضرت آیت‌الله سیستانی( دام ظله) – نجف اشرف

پیام همدری مراجع به مناسبت حادثه دلخراش بیروت

آیت‌الله جعفر سبحانی: 

بسم الله الرحمن الرحیم؛ حادثه مولمه و ناگوار انفجار مهیب در شهر بیروت که منجر به جانباختن گروهی و مجروح شدن جمعی از شهروندان آن کشور شد، جامعه اسلامی بلکه همه انسانهای وارسته را در اندوه عمیق فرو برد.

اینجانب از خداوند متعال برای درگذشتگان علوّ درجات و برای مجروحان شفای عاجل خواستارم. در این هنگام وظیفه کشورهای اسلامی بالاخص جمهوری اسلامی ایران این است که به کمک مصدومان بشتابند و به هر نوعی که می‌توانند با مصیبت‌زدگان اظهار همدردی کنند. قطعاً این کار، کار الهی و به تمام معنا اسلامی است.

آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی:

بسمه تعالی؛ قال الله تبارک و تعالی «الذین اذا اصابتهم مصیبه قالوا انا لله و انا الیه راجعون»

فاجعه دردناک انفجار در بندر بیروت که موجب درگذشت و جراحت بسیاری از مردم شد، باعث تأثر و تأسف فراوان گردید.

اینجانب ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با بازماندگان، و آرزوی شفای عاجل مجروحان این حادثه غمبار از تمامی احزاب و گروههای سیاسی لبنان میخواهم که با وحدت و ترجیح منافع ملی در رفع مشکلات و بازسازی لبنان همت گمارده و از دولتهای اسلامی می‌خواهم که با همکاری هم، نیاز‌های ضروری و اولیه مردم و دولت لبنان را برطرف کنند.

در پایان از خداوند منان برای روح درگذشتگان این حادثه دلخراش غفران و رحمت الهی و برای مجروحان این حادثه شفای عاجل را مسئلت دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics