قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / اجتهاد بدور از تحولات جامعه و قضاوت بدور از اجتهاد برای آینده فقه و قضا سهمناک است
اجتهاد بدور از تحولات جامعه و قضاوت بدور از اجتهاد برای آینده فقه و قضا سهمناک است

آشنا در واکنش به نامه آیت‌الله مکارم به رئیس قوه قضائیه با موضوع مهریه عنوان کرد:

اجتهاد بدور از تحولات جامعه و قضاوت بدور از اجتهاد برای آینده فقه و قضا سهمناک است

استاد دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق (ع) با بیان اینکه تبادل نظرات میان دستگاه قضا و مراجع منجر به افزایش کیفیت فقاهت و قضاوت می‌شود، گفت: اجتهاد بدور از تحولات جامعه و قضاوت بدور از اجتهاد برای آینده فقه و قضا سهمناک است

به گزارش خبرنگار اجتهاد، دکتر حسام‌الدین آشنا، دانش‌آموخته حوزه علمیه و دانشگاه امام صادق(ع) به نامه آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی به رئیس قوه قضائیه درباره موضوع مهریه واکنش نشان داد.

مشاور رئیس‌جمهوری با بیان اینکه مکاتبات و مباحثات تخصصی مراجع بزرگ حوزه با مسئولان فقهی‌ترین نهاد جمهوری اسلامی پیرامون مهریه بسیار مبارک است، اظهار کرد: این تبادل نظرات و تجربیات منجر به افزایش کیفیت فقاهت و قضاوت خواهد شد.

استاد دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق(ع) در ادامه تصریح کرد: اجتهاد بدور از تحولات جامعه و قضاوت بدور از اجتهاد هر دو برای آینده فقه و قضا سهمناک است.

فقه اجتماعی بدون علوم اجتماعی و انسانی ناقص و نارس است

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری همچنین با تأکید بر توجه «علوم اجتماعی» در کنار «فقه اجتماعی»، با طرح این پرسش گفت: آیا در مباحثات میان مرجعیت فقهی و دستگاه قضایی در باب مهریه جایگاهی هم برای تحقیقات و مطالعات جامعه‌شناسان، مردم شناسان، مشاوران خانواده، روانشناسان، متخصصان مطالعات زنان و آسیب‌شناسان اجتماعی در نظر گرفته شده است.

استاد دانشگاه امام صادق(ع) نیز اظهار داشت: احتمال بدهیم فقه اجتماعی بدون علوم اجتماعی و انسانی ناقص و نارس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics