قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / احیای حوزه به تفقه در دین و انذار است/ حوزه‌ها باید مستقل باشند
توصیه‌های آیت‌الله وحید خراسانی در آستانه سال جدید و رفع کرونا

‌‌آیت‌الله وحید خراسانی:

احیای حوزه به تفقه در دین و انذار است/ حوزه‌ها باید مستقل باشند

حضرت ‌‌آیت‌الله وحید خراسانی با اشاره به آیه شریفه “لیتفقهوا فی الدین و لینذروا قومهم” و رسالت مهم حوزه‌ها تأکید کرد: احیای حوزه و امر اهل بیت(ع) احیای حوزه به تفقه در دین و انذار است.

به گزارش شبکه اجتهاد، اعضای شورای عالی حوزه‌های علمیه با حضرت ‌‌آیت‌الله وحید خراسانی دیدار کردند. در این دیدار ‌‌آیت‌الله وحید خراسانی پس از استماع گزارش وضعیت حوزه‌های علمیه سراسر کشور، با اشاره به زحمات و تلاشهای بزرگان حوزه علمیه گفت: این حوزه، مهد تربیت شیخ طوسی، شیخ مفید، ابن قولویه، صاحب جواهر و شیخ انصاری بوده است. تجلای علمی، اخلاقی و مصنفات آنها بهت آور است. این حوزه باید احیا شود و احیائش توسط شماست.

‌‌آیت‌الله وحید خراسانی در ادامه ضمن بیان آیه شریفه ” لیتفقهوا فی الدین و لینذروا قومهم” و رسالت مهم حوزه‌ها اظهار داشت: احیای حوزه به دو چیز است یکی تفقه در دین و دیگری انذار. قرائت قرآن را در حوزه‌ها ترویج داده و توجه به امام زمان علیه السلام را تعمیم دهید تا همه هر روز قرآن را بخوانند و به آن حضرت هدیه کنند، و شبها هم سوره یاسین را خوانده تقدیم حضرت زهرا علیه السلام نمایند.

این مرجع تقلید در پایان سخنان خود به وظیفه خطیر مدیران حوزه‌ها اشاره کرد و ابراز داشت: دو مطلب مهم است: یکی استقلال حوزه. حوزه باید فقط فانی در امام زمان علیه السلام باشد، و دوم ، احیاء امر آل محمد علیهم السلام به تفقه و انذار. خداوند خطاب به موسی فرمود: اگر دو کار را انجام دهی برتر و والاتر از صد سال صیام ایام و قیام لیالی است. موسی با تعجب پرسید: این کار چیست؟ خطاب آمد یکی رد آبق و دیگری ارشاد ضال. رد آبق ، توبه دادن گنهکار و ارشاد ضال ، هدایت به امام زمان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics