قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / اخذ استانداردهای گردشگری حلال از فتاوی آیت‌الله شاهرودی
اخذ استانداردهای گردشگری حلال از فتاوی آیت‌الله شاهرودی

اخذ استانداردهای گردشگری حلال از فتاوی آیت‌الله شاهرودی

گواهینامه گردشگر حلال ایران بر اساس فتوا و دیدگاه فقهی آیت‌الله شاهرودی  گرفته شده و به تایید اتحادیه بین المللی مالکیت معنوی رسیده است.

به گزارش شبکه اجتهاد، رضا صادقی مدیرکل اموربین الملل یک موسسه بین‌المللی گردشگری حلال، با بیان اینکه بیشتر گردشگرهای این کشورها مسلمانان هستند، اظهار کرد: استانداردهای گردشگری حلال از فتاوی و دیدگاه فقهی آیت‌الله شاهرودی گرفته شده و مورد تایید قرار گرفت.

به گفته او گردشگری حلال ایران در اتحادیه بین المللی مالکیت معنوی (WIPO) در ژنو به تایید رسید. این اتحادیه ۳۲ عضو شامل کشورهای اسلامی، اتحادیه اروپا،آفریقا، آمریکاست. استانداردهای گردشگری حلال شامل ۲۰ شاخه خدمات گردشگری می‌شود.

صادقی با اشاره به اینکه  گردشگری سلامت شامل کیفیت، سلامت و حلیت است. گردشگری حلال را تنها شامل غذا ندانست و گفت: هم‌اکنون سه بیمارستان در ایران تقاضای گواهینامه گردشگری حلال داده‌اند و وضعیت آنها برای اعطا در حال بررسی است. این بیمارستان‌ها توریست‌های گردشگری از کشورهای اسلامی و عرب دارند.

او همچنین هزینه گواهینامه گردشگری در کشور را برای هتل، بیمارستان‌ها، رستوران‌ها، حمل و نقل هوایی، ریلی، دریایی، کشتارگاه متفاوت دانست.

بنابرگزارش سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، استاندارد گردشگری حلال به شماره ۱۹۹۳۳ در سازمان ملی استاندارد و مرکز ملی تایید صلاحیت ایران به ثبت رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics