قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / از برگزاری دوره «آموزش احکام» در مشهد تا دوره تربیت «کارشناس احکام» در قم
از برگزاری دوره «آموزش احکام» در مشهد تا دوره تربیت «کارشناس احکام» در قم

فراخوان؛

از برگزاری دوره «آموزش احکام» در مشهد تا دوره تربیت «کارشناس احکام» در قم

دوره تخصصی «آموزش احکام» از سوی دفتر وجوهات شرعی مقام معظم رهبری در مشهد و دهمین دوره آموزشی تربیت کارشناس احکام از سوی ستاد ترویج احکام در قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، دفتر وجوهات شرعی مقام معظم رهبری در خراسان دوره تخصصی آموزش احکام را با حضور اساتید مطرح حوزه‌ها‌‌‌ی علمیه چون حجج‌اسلام والمسلمین محمد رضایی، محمدحسین فلاح‌زاده، محمد قاضی، سید اباصالح راجی و سید رضا موسوی بایگی برگزار می‌کند.

«آشنایی با فتاوای روز و مبانی فقهی مقام معظم رهبری»، «اعطای گواهی پایان دوره و معرفی جهت تدریس در حوزه‌ها‌‌‌ی علمیه» و «معرفی به دفاتر مراجع تقلید و پاسخگویی حرم مطهر رضوی» از مزایای این دوره می‌باشد.

براساس این گزارش، مهلت ثبت‌نام برای برادران و خواهران حوزوی تا ۱۰ تیر ۹۹؛ زمان شروع از اواسط مرداد ۹۹؛ ایام درسی روزهای پنجشنبه و جمعه و مدت دوره به نسبت ابواب فقهی مورد بحث متفاوت خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام عدد ۱ به ۱۰۰۰۸۸۷۸۸ ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۹۳۷۲۸۷۷۶۶۷ تماس حاصل نمایند.

برگزاری دوره آموزشی تربیت کارشناس احکام

همچنین، دهمین دوره آموزشی «تربیت کارشناس احکام» از سوی ستاد ترویج احکام برگزار در قم می‌شود. در این دوره عناوینی چون موضوعات جدید اقتصادی (بانک، بورس، بیمه و…)، اجتهاد و تقلید، احکام عبادت (نماز، خمس، روزه و…)، احکام معاملات (ارث، مکاسب، نکاح، طلاق)، روش تدریس احکام و شیوه‌های کلاس‌داری و روش مطالعه تحقیق و پژوهش کتب فقهی مورد بحث قرار خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش: ارتقای توانمندی در بیان احکام، تسلط نسبی بر پاسخگویی به مسائل فقهی، مهارت‌های روش پاسخگویی و مشاوره فقهی، ایجاد انگیزه یادگیری و تبلیغ و ترویج احکام، روش‌های ترویج احکام در رسانه و فضای مجازی و آشنایی با مبانی احکام و اصطلاحات فقهی از جمله اهداف برگزاری این دوره اعلام شده است.

اتمام پایه هشتم و قبولی در آزمون کتبی از شرایط این دوره اعلام شده است و مزایایی از جمله شرایط ثبت‌نام و اعطای گواهی پایان دوره به فارغ‌التحصیلان، دعوت از دانش‌آموختگان برتر جهت شرکت در دوره تخصصی معرفی فارغ‌التحصیلان برتر به نهادها و مراکز درخواست کننده کارشناس احکام از جمله مزایای شرکت در این دوره می‌باشد.

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این دوره از ۲۰ خرداد تا ۱۰ تیرماه ۹۹ می‌توانند به سایت ستاد ترویج احکام به نشانی www.ahkam.org مراجعه و نسبت به تکمیل فرم ثبت‌نام اقدام نمایند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۵۳۷۸۳۰۰۷۸ یا ۰۹۱۹۲۵۳۱۹۹۷ تماس حاصل نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics