قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / واکنش نهادهای حوزوی نسبت به اغتشاشات اخیر کشور و هتک مقدسات
واکنش نهادهای حوزوی نسبت به اغتشاشات اخیر کشور و هتک مقدسات

گزارش؛

واکنش نهادهای حوزوی نسبت به اغتشاشات اخیر کشور و هتک مقدسات

اهانت به مقدسات و مخالفت علنی با قرآن کریم و احکام صریح آن و اسلام عزیز چیزی نیست که امت اسلامی و دولت اسلامی به سادگی از کنار آن بگذرد. حوزه علمیه به عنوان خادم دین انزجار شدید خود از هتاکی‌های صورت‌گرفته را اعلام می‌دارد و تا مجازات کامل گستاخان و مزدورانی که دست به چنین جنایت هولناکی زده‌اند مسئله را پیگیری خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، حوزه علمیه خراسان، حوزه علمیه قم، جامعه مدرسین و  جمعی از اساتید حوزه‌های علمیه در پی اغتشاشات اخیر کشور و نیز جنایت و جسارت به حریم قرآن و شریعت اسلام توسط اغتشاشگران بیانیه‌های جداگانه‌ای صادر کردند که به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَاتَّقوا فِتنَهً لا تُصیبَنَّ الَّذینَ ظَلَموا مِنکُم خاصَّهً ۖ وَاعلَموا أَنَّ اللَّهَ شَدیدُ العِقابِ

هتک حرمتی که این روزها به خیمه‌ها و پرچم‌های عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام شده و آتش زدن آنها و برخی صفحات قرآن مجید از سوی عده‌ای معلوم الحال به بهانه درگذشت یک شهروند ایرانی، خبری است که دل همه ارادتمندان و عاشقان خاندان عصمت و طهارات را به درد می‌آورد و مصبیت عظیمی برای مردم متدین و مذهبی ایران اسلامی می‌باشد و به خدواند تبارک و تعالی از این معصیت بزرگ باید پناه برد.

و هم چنین آتش و تخریب اموال عمومی و ایجاد ناامنی در برخی نقاط شهر و طرح شعارهای ساختارشکنانه نسبت به مقدسات دینی و حجاب و ولایت، گناه نابخشودنی است.

حوزه علمیه خراسان ضمن محکومیت این عمل شنیع و غیر الهی و غیر انسانی از همه اقشار متدین و محبان اهل بیت علیهم‌السلام می‌خواهد نسبت به چنین اعمال و رفتار خبیثانۀ شماری اراذل و اوباش و معاندان دین و اهل بیت علیهم‌السلام و جریان رسانه‌ای معاند که می‌کوشند حقیقت را بایکوت کرده و روایت دیگری از آن را ارائه کند، بیش از پیش هوشمندی و حساسیت خود را داشته باشند و از جریان رسانه‌ای انقلابی و متدین می‌خواهیم در جهت تبیین این حقیقت گام‌های عملی و موثر بردارند و نگذارند عده‌ای از افراد بی ریشه و بی‌اساس و بی‌هویت، اعتقادات دینی را به سخره بگیرند؛ فی الحال زمانی است که باید غیرت و حمیت دینی خود را در دفاع از اهل بیت علیهم‌السلام و دستگاه حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام به کار بست و وارد عمل شد.

حوزه و حوزویان با ابراز تاسف از درگذشت یک شهروند ایرانی و عرض تسلیت به خانواده این مرحومه و آرزوی غفران و رحمت الهی برای ایشان، از نهاد‌های امنیتی و انتظامی می‌خواهد نسبت به امنیت خیمه‌ها و پرچم‌ها و نمادهای عاشورا در معابر عمومی و شهری، فکر اساسی و اقدام عاجل جدّی داشته باشند و دستگاه قضایی نیز نسبت به قصور و تقصیر در این امر، اقدام کند.

بیانیه مرکز مدیریت حوزه علمیه قم‌ در اعتراض به جسارت به حریم قرآن و شریعت اسلام

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت مؤمن و انقلابی ایران با آفرینش انقلاب اسلامی و استقرار بخشیدن حاکمیت الهی با رهنمودهای امام خمینی(ره) سند افتخار بزرگی را در تاریخ برای خویش ثبت کردند، و در طول ۴ دهه گام‌های موفقی با رهنمودهای امامین انقلاب در جهت تحقق آرمان‌های اسلامی در ایران و گسترش آن در دیگر کشورها برداشتند و امید است این انقلاب اسلامی با عنایت الهی زمینه‌ساز ظهور حضور مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف شود.

طبیعی است که استکبار جهانی و دول استعمارگر نمی‌توانند در برابر پیشرفت ملت بزرگ ایران و امت اسلامی و قطع ایادی ظالمانه‌شان در کشورهای اسلامی و زوال تدریجی سلطه استعماری‌شان ساکت بنشینند بر این اساس تاکنون ده‌ها توطئه و اقدام ستمگرانه نسبت به ملت عزیز ایران و حاکمیت الهی مانند: جنگ تحمیلی، ترور بیش از ۱۷۰۰۰ نفر، کودتاهای نظامی، ایجاد فتنه ویرانگر داعش، محاصره اقتصادی و… انجام داده و خواهند داد. اکنون که مواجه با پیشرفت ایران و اقتدار چشمگیر نظامی این ملت گشته و امیدی برای غلبه نظامی ندارند، جنگ رسانه‌ای را در دستور کار قرار داده و هر روز در حال رصد یا آفرینش سوژه‌ای می‌باشند تا امواج شبهات و دروغ‌پردازی‌ها و حرمت‌شکنی‌ها را در فضای مجازی و رسانه‌ای بین‌المللی پراکنده ساخته و توقفی در حرکت شتابان ملت انقلابی و مومن ایران ایجاد کنند.

اما ملت مومن و انقلابی عزیز ایران که با تقدیم ۲۰۰ هزار شهید از بهترین عزیزان‌شان ایمان و وفاداری خویش را نسبت به اسلام و پیامبر(ص) ائمه اهل‌بیت(ع) اثبات کرده و با شرکت در مراسم بی‌نظیر عزاداری محرم به ویژه شرکت میلیونی در راهپیمایی اربعین سالار شهیدان حسین بن علی(ع) پیمان بسته‌اند که تحقق بخش آرمان عاشورا و اهداف دین مقدس اسلام بوده و اجازه ندهند دشمنان خدشه‌ای به سیمای اسلامی این نظام وارد کنند.

اکنون که در این روزها تمامی رسانه‌های دشمنان اسلام و دول‌غربی وقوع یک حادثه را در ایران بهانه‌ای برای حمله به اصل دین و حاکمیت الهی و پاره کردن و سوزاندن قرآن کریم در جهان و آتش زدن بارگاه امامزادگان قرار داده‌اند، از این رو انتظار می‌رود، ضمن اینکه مسئولان ذیربط به بررسی عادلانه و واقع بینانه ابعاد آن حادثه و توضیح برای ملت عزیز می‌پردازند، مردم مؤمن و غیور ایران اجازه ندهند دشمنان اسلام از این فرصت سوء استفاده کرده، و با سپر قرار دادن جمعی از فرزندان عزیزشان رؤیای تلخ کشف حجاب رضاخانی و اهانت به حریم قرآن کریم را تحقق بخشند.

حوزه‌های علمیه ضمن تأکید بر رعایت دقیق وظائف دینی و اخلاق اسلامی توسط همه مسئولان و دستگاه‌های نظام به عنوان خادمان مردم و اطلاع‌رسانی لازم ابعاد حوادث به ملت عزیز و تفکیک بین عوامل مزدور بیگانه و طیف‌های دیگر جامعه، از ملت مؤمن و رشید انتظار دارد این بار هم با شرکت در راهپیمایی پس از نماز جمعه اول مهر و اعلام پایداری بر سیره سالار شهیدان و عزم راسخ بر تحقق حاکمیت کامل الهی، شکوه انقلاب اسلامی و ملت منسجم ایران را به نمایش بگذارند.

بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در محکومیت اغتشاشات و توهین به مقدسات

بسم الله الرحمن الرحیم

حادثه‌ای که چندی پیش اتفاق افتاد و در فضای جامعه ما، چالشی نا خواسته را رقم زد؛ گرچه با توجه و پیگیری ویژه مسئولین همراه شد؛ اما برخی حواشی تلخ و زیان بار را برای مردم و امنیت جامعه ایجاد کرد.

متأسفانه در حالی که مسئولین با جدیت در حال حقیقت یابی و ابهام زدایی از ماهیت ماجرا بودند، برخی جریانات فرصت طلبِ وابسته، سعی کردند با سوار شدن بر امواج احساسات مردمی با اغتشاشگری و برنامه هایی ضد دینی و ضد ملی، تجمعات را به سمت و سوی ساختار شکنی و اهداف براندازانه عوامل خارجی پیش ببرند.

تخریب اموال عمومی و خصوصی، آتش زدن قرآن کریم، بقاع متبرکه، مساجد و پرچم کشورعزیزمان، تعرض به زنان محجبه و برخورد خشونت آمیز با حافظان و مدافعان غیور امنیت کشور به ویژه نیروی انتظامی، مطمئنا برخاسته از یک تجمع اعتراضی مطالبه گرایانه نیست و همراهی رسانه های بیگانه و تشویق و تأیید دولتمردان آمریکایی و صهیونیستی و هم چنین منافقین و گروهک های تجزیه طلب، از عمل این مغرضان، ابعاد مختلف آن را آشکارتر کرده است.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با محکوم کردن اقدامات ضد دینی و ضد ملی این معدود افراد و تمجید از اهتمام متعهدانه نهادهای مسؤول، از آنان می خواهد هرچه سریعتر، تدابیر قانونی لازم را اعمال و آرامش را به جامعه بازگردانند.

از عموم هم میهنان و متدینان غیور و فهیم که با هوشیاری، جبهه دشمن را شناخته وضمن ابراز نفرت، از این حرکت های معلوم الحال دوری کرده اند، تشکر می کنیم.

تجربه بیش از چهار دهه‌ی انقلاب اسلامی نشان داده است که جامعه ما جامعه ای دین باور و دارای غیرت اسلامی است که این گونه حرکت های مذبوحانه، نظام اسلامی را از پیگیری مقتدرانه تحقق آرمانها و ارزش های دینی اش بازنخواهد داشت،” فَأَمَّا الزَّبَدُ فَیَذْهَبُ جُفَاءً”.

بیانیه جمعی از اساتید حوزه‌های علمیه درباره جنایت قرآن‌سوزی و هتک مقدسات توسط اغتشاشگران

بسم الله الرحمن الرحمن الرحیم

وَ إِذْ قَالَتْ أُمَّهٌ مِّنهُمْ لِمَ تَعِظُونَ قَوْماً اللَّهُ مُهْلِکُهُمْ أَوْ مُعَذِّبهُمْ عَذَابًا شَدِیدًا  قَالُواْ مَعْذِرَهً إِلىَ‏ رَبِّکمْ وَ لَعَلَّهُمْ یَتَّقُونَ فَلَمَّا نَسُواْ مَا ذُکِّرُواْ بِهِ أَنجَیْنَا الَّذِینَ یَنهَوْنَ عَنِ السُّوءِ وَ أَخَذْنَا الَّذِینَ ظَلَمُواْ بِعَذَابِ بَئِیسٍ بِمَا کاَنُواْ یَفْسُقُونَ (سوره مبارکه اعراف/ ۱۶۴ و ۱۶۵)

با عرض تسلیت به محضر ملکوتی حضرت بقیه الله الأعظم ارواحنا فداه به جهت اتفاقات اخیر و اهانت بی‌شرمانه تفاله‌های دشمنِ غدار به ساحت مبارک قرآن کریم و احکام نورانی اسلام، حسب وظیفه شرعی و دینی نکاتی را با دلی مملو از غم و خشم نسبت به دشمنان اسلام به اطلاع مردم عزیز ایران اسلامی می‌رسانیم:

۱. اهانت به مقدسات و مخالفت علنی با قرآن کریم و احکام صریح آن و اسلام عزیز چیزی نیست که امت اسلامی و دولت اسلامی به سادگی از کنار آن بگذرد. حوزه علمیه به عنوان خادم دین انزجار شدید خود از هتاکی‌های صورت‌گرفته را اعلام می‌دارد و تا مجازات کامل گستاخان و مزدورانی که دست به چنین جنایت هولناکی زده‌اند مسئله را پیگیری خواهد کرد.

۲. مسئولین محترم و خدوم نظام مقدس اسلامی باید بدانند که مشروعیت ایشان در گرو تعهد به اسلام و تلاش برای تحقق و حفظ احکام مقدس اسلام است. حوزه علمیه به همه مسئولین، قاطعانه هشدار می‌دهد که مماشات و مصلحت‌سنجی‌ها تا جایی است که کیان مقدسات و اساس احکام الهی به مخاطره نیفتد.

حال که دشمنِ دریده و بی‌حیا اینچنین خواسته نامشروع خود را مطالبه می‌کند؛ ما نیز با صدایی رسا و قاطع از همه مسئولین در هر رتبه و جایگاهی این حکم اسلامی را مطالبه می‌کنیم که مسئله رعایت حدود حجاب و عفاف اسلامی باید در همه سطوح و نسبت به همه اقشار و صنوف با جدیت تمام پیگیری و اجرا شود. با هر هنرمند یا ورزشکار یا تاجر یا خانواده مسئول یا هر کسی که به این حدود الهی جسارت کند و به تهییج و تبلیغ برای تجاوز از حدود اسلامی بپردازد برخورد کنید و الا آحاد امت اسلامی به تکلیف انقلابی خویش عمل خواهند کرد.

همچنین هر مسئولی که به هر نحوی با ترک‌فعل یا کم‌کاری یا بی‌مبالاتی نسبت به ترویج فرهنگ اسلامی خصوصاً فرهنگ عفاف و حجاب موجب شده است تا دستهای پلید دشمن بتواند در برخی موارد فضای مجازی یا حقیقی کشور ما را آلوده کند و برخی از جوانان ما را در بند اسارت خویش درآورد اولاً در پیشگاه الهی مورد مؤاخذه است و در مرحله بعد باید در  قبال مردم و دستگاه قضا پاسخگو باشد و عقوبت سهل‌انگاری و یا خدای‌ ناکرده خیانت خویش را بکشد. این، مطالبه قطعی ملت مسلمان ماست.

قطعا لازم است هرچه زودتر مجموعه‌های علمی متعهد حوزوی و دانشگاهی برای تهیه راهکارهای صحیح و مطابق موازین اسلام جهت این مهم تشکیل گردد.

۳. افسوس و هزار افسوس که در این میان عده‌ای عمامه‌به‌سر که خود را به حوزه علمیه منسوب می‌کنند با بیان و قلم خود جریان ضد دین را به نوعی کمک کرده و کلامی گفته‌اند که به نفع جریان معاند اسلام و انقلاب تمام شد. کسانی که اساساً در ورطه روشنفکری غربی غلتیده‌اند و از اسلام برایشان فقط ریش و عمامه مانده است، دهان به اعتراض گشوده‌اند که چرا احکام اسلام را اجرا می‌کنید؟

همچنین برخی روحانیونی که فرزندان اصیل حوزه هستند و دلسوزانه بیانیه صادر کردند؛ اما عملا در پازل دشمن بازی کردند.

فرزندان غیور حوزه علمیه همچنان بر آن عهد که بستند هستند و همه هستی خویش را فدای اسلام و احکام اسلام کرده‌اند و قاطعانه می‌گوییم که راه ما با این دگراندیشان و نان به نرخ روزخورها جداست و به این جریان قاطعانه می‌گوییم صف خود را از دشمنان دین خدا جدا کنید و علیه اهانت‌کنندگان به مقدسات و مطالبه‌کنندگان تعطیلی حکم خدا، بیانیه صریح، قاطع و شفاف صادر کنید.

۴. اما خطاب به دشمنان دین خدا و لاشخورهای سیاسی و رسانه‌های شیطانی و اذناب پلید داخلی‌شان می‌گوییم که کوچکتر از آن هستید که بخواهید به قرآن و دیگر مقدسات اسلامی توهین کنید یا احکام الهی را در این مملکت به تعطیلی بکشانید یا به جان و ناموس مسلمانان تعرض کنید. هنوز خون غیرت در رگهای امت حزب الله می‌جوشد و همچنان به پیروی از خمینی کبیر به شما می‌گوییم که اگر در برابر دین ما بایستید در برابر تمام دنیای شما می‌ایستیم و قدمی عقب نخواهیم نشست.

صف مردم از مزبله‌ی شرارت شما جداست. این مردم شهید داده‌اند؛ این مردم دل در گرو سیدالشهداء علیه‌السلام دارند. آنانکه جوانانشان در راه امر به معروف و نهی از منکر در خیابانهای تهران و غیر تهران پرپر شده‌اند همین مردم هستند، آنانکه خون پاک و مطهر جوانان مؤمنشان در راه حفظ حریم عفاف و غیرت و امنیت بر زمین ریخت همین مردم هستند.

عجب دنیای کثیفی است که جای ظالم و مظلوم عوض شده است و با مکر و حیله و دغل سعی می‌کند مردم را ضد اسلام جلوه دهد.

امت حزب الله طلبکار است که چرا باید در این مملکتی که اکثریت آن متدین‌اند و دل در گرو اسلام و اهل بیت علیهم‌السلام دارند عده‌ای لا ابالی با بی شرمی تمام به مقدسات دهن کجی کنند.

و الله نمی‌گذاریم پا از این فراتر بگذارید و اگر مسئولین برخورد نکنند آن وقت است که موج امت حزب الله نجاسات را خواهد شست و دوباره پرچم دین‌خواهی به اهتزاز در خواهد آمد.

۵. از همه آحاد ملت مسلمان می‌خواهیم در این دوره نیز همچون موارد قبل به میدان بیایند و به وظیفه شرعی خود عمل کنند. مردم ایران حتی آن دختر به ظاهر کم‌حجاب، اهل این سرزمین و دل‌داده‌ی به اسلام هستند و دشمن نمی‌تواند با سوء استفاده از احساسات و عواطف، دوقطبی ایجاد کند و مردم را علیه اسلام بشوراند.

آخِرُ دَعْوانا أَنِ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمین

جمعی از اساتید حوزه علمیه

۲۴ صفر الخیر ۱۴۴۴ مطابق با ۳۰ شهریورماه ۱۴۰۱

راهپیمایی مردم قم در محکومیت حرکات هنجارشکنانه اخیر و توهین به مقدسات اسلامی در روز جمعه

گفتنی است، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم باصدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

باردیگر دست پلید استکبار و بدخواهان نظام شکوهمند اسلامی به صورت آشکارا در حوادث اخیر کشور نمایان گردیده و در پی فتنه‌اگیزی جدیدی علیه انقلاب و مردم مظلوم و مقاوم ایران اسلامی هستند.

غافل از اینکه این ملت، ملت امام حسین (ع) ملت حماسه نه دی و همان ملتی است که در تشییع سردار دلها  شهید حاج قاسم سلیمانی عزیز آن شکوه جاودانه تاریخ را خلق کرد.

در پی حرکات هنجارشکنانه اخیر و اهانت معدودی از عناصر خودفروخته به ساحت مقدس قرآن کریم به آتش‌کشیدن مساجد و هتک حرمت نسبت به حجاب بانوان میهن اسلامی، مردم قم در محکومیت این حرکات مذبوحانه روز جمعه، یکم مهرماه، بعد از اقامه نماز جمعه از میدان جانبازان به سمت میدان روح‌الله بیت امام راحل (ره)، راهپیمائی خواهند کرد.

از عموم مردم بصیر و انقلابی قم دعوت به‌عمل می‌آید با شرکت در این راهپیمایی و حضور پرشور، مقتدرانه و دشمن‌شکن خود بار دیگر بصیرت مثال زدنی و غرورآفرین خویش را به رخ بدخواهان انقلاب اسلامی و میهن عزیزمان بکشانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics