قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / «اسباب ورود حدیث» اثر جدید استاد ربانی بیرجندی
«اسباب ورود حدیث» اثر جدید استاد ربانی بیرجندی

تازه‌های نشر؛

«اسباب ورود حدیث» اثر جدید استاد ربانی بیرجندی

جدیدترین اثر حجت‌الاسلام محمدحسن ربانی بیرجندی، استاد حوزه علمیه مشهد و عضو هیئت علمی و مدیرگروه فقه و مبانی اجتهاد مرکز تخصصی آخوند خراسانی با عنوان «اسباب ورود حدیث» از سوی انتشارات بوستان کتاب منتشر و در اختیار علاقه مندان قرار گرفت.

به گزارش شبکه اجتهاد، این اثر توانسته بخشی از جایگاه فقه الحدیث و غریب الحدیث را نشان داده و اهمیت این دو دانش را بیان کند، ولی در فهم محتوای حدیث و بلکه لغات حدیث در قواعدی می‌تواند ما را کمک کند که آن قواعد نقشی بسزا در فهم حدیث دارند.

این کتاب در راستای کتاب اصول و قواعد فقه الحدیث نوشته شده است که سالیان پیش منتشر شده و در بعضی مراکز آموزشی حوزه علمیه به صورت کتاب درسی در آمده است.

در این اثر به بررسی قواعدی پرداخته شده که به فهم بیشتر احادیث کمک می‌کند و ما را به اندرون حدیث می‌کشاند، مثل قضیه سبب ورود حدیث که نقشی کلیدی در فهم حدیث دارد و سبب می‌شود تا فقه الحدیث در آن روان و آسان شود.

همچنین در این کتاب مثال‌های ملموسی از دانش غریب الحدیث ذکر شده است تا اهمیت و جایگاه غریب الحدیث خود را نشان دهد، به هر حال این کتاب در این موضوع مهم فقه الحدیث و در راستای آن اهمیت غریب الحدیث تألیف شده و تا به علاقه مندان تازه وارد در این میدان عظیم یعنی فقه الحدیث و فهم و درک معانی احادیث برخی نکات را یادآور شود.

گفتنی است، کتاب «اسباب ورود حدیث» با شمارگان ۴۰۰ عدد و با بهای ۸۶ هزارتومان در تمامی فروشگاه‌های انتشارات بوستان کتاب در دسترس علاقه مندان به مباحث حدیثی قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics