قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / استخراج نظام اقتصادی از جزوه فقه مکاسب ساده‌نگری است
استخراج نظام اقتصادی از جزوه فقه مکاسب ساده‌نگری است

استاد هادوی تهرانی تصریح کرد:

استخراج نظام اقتصادی از جزوه فقه مکاسب ساده‌نگری است

استاد سطح خارج حوزه با انتقاد از فعالیت مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تأکید کرد: استخراج نظام اقتصادی از جزوه فقه مکاسب ساده‌نگری است.

به گزارش شبکه اجتهاد، استاد مهدی‌هادوی تهرانی، در میان مباحث درس خارج اقتصاد اسلامی خود با اشاره به «نظریه اندیشه مدون» بیان کرد: تدوین مکتب و نظام غیر از احکام، کاری فقهی است که کمتر مورد توجه واقع شده است.

هادوی تهرانی تصریح کرد: بنده ۳۰ سال پیش نظریه اندیشه مدون را ارایه کردیم و نسخه‌ای از آن را خدمت مقام معظم رهبری فرستادم؛ بعد از مدتی از دفتر ایشان فرمودند که توضیح بیشتری در مورد این نظریه بدهیم و شاید تحت تاثیر این مسئله، نظریه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از سوی ایشان مطرح شد.

رئیس موسسه رواق حکمت اظهار کرد: ما در این نظریه معتقدیم که برخی عناصر در ساختن یک مکتب، جهانشمول و برخی موقعیتی است، بنابراین الگوی اسلامی از جهت اسلامی، جهانشمول و از جهت ایرانی بودن، موقعیتی است.

استاد سطح عالی فقه و اصول حوزه علمیه افزود: بعداً جلساتی در دفتر ایشان و با حضور معظم له برگزارشد و بنده نیز با دعوت شخص ایشان به این جلسات رفتم؛ الان چندین سال از طرح الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت می‌گذرد تا این مدل عرضه شود؛ اخیرا یکی از طلاب جزوه‌ای به بنده دادند که موضوع آن فقه المکاسب است که بنده تصور کردم خود ایشان نوشته، ولی وقتی پرسیدم گفتند که توسط شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تولید شده است.

بنابر گزارش ایکنا، استاد هادوی تهرانی افزود: از سوی این افراد مطرح شده که این جزوه را مقدمه برای دستیابی به نظام اقتصادی اسلامی قرار داده‌اند؛ واقعاً در تعجب هستم که این دوستان ما چه تصوری از اقتصاد اسلامی دارند و چرا اینقدر ساده به مسئله نگاه کرده‌اند؛ این چه ربطی به نظام اقتصادی دارد؟ بعد از هشت سال، ده‌ها نفر جمع شوند و هزینه‌های زیادی صورت بگیرد، ولی جزوه فقه مکاسب بنویسند؛ آیا این مد نظر رهبری بوده است؟ این جزوه اگر کار یک فرد بود، قابل تقدیر بود، ولی رسالت الگوی اسلامی ایرانی این نبوده است.

یک دیدگاه

  1. با سلام خدمت فضلای عزیز؛ اتفاقاً به نظر قاصر ما می رسد که جزوۀ ده جلسه‌ای مذکور؛ یکی از پایبندترین نظریات بر نصوص دینی وشرعی بدون غش به سمت مبانی غربی به اسم «پویایی فقه» است !
    قضاوت بر عهده خود فضلای عزیز
    http://nro-di.blog.ir/1398/07/01

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics