قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / «الآراء السدیده فی علم الاصول» رونمایی شد + تصاویر

گزارش تصویری؛

«الآراء السدیده فی علم الاصول» رونمایی شد + تصاویر

کتاب «الآراء السدیده فی علم الاصول» با حضور جمعی از علما و اساتید حوزه علمیه قم در مرکز فقهی ائمه اطهار (علیهم‌السلام) رونمایی شد.

به گزارش شبکه اجتهاد، مراسم رونمایی از کتاب «الآراء السدیده فی علم الاصول» تالیف مرحوم استاد علیرضا حائری‌نیا (ره) با حضور اساتید معظم ری‌شهری، حسینی بوشهری، فاضل لنکرانی، قائینی، شهرستانی، نورمفیدی و جمعی از فضلا، محققان، پژوهشگران و طلاب با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سالن امام خمینی(ره) مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد.

استاد محمدجواد فاضل لنکرانی در مراسم تجلیل از مقام علمی استاد علیرضا حائری‌نیا و رونمایی از کتاب  «الآراء السدیده فی علم الاصول»، در سخنانی به تبیین ویژگی‌های شخصیتی مرحوم حائری‌نیا و اثر گرانقدر وی پرداخت و گفت: ما موفق بودیم بیش از ده سال از مرحوم حائری‌نیا برای یکی از کرسی‌های درس خارج مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) استفاده کنیم واقعا مخلصانه و تنها برای خدای متعال به تدریس‌ می‌پرداخت و طلابی که از درس ایشان استفاده‌ می‌کردند حقیقتا اصولی بار‌ می‌آمدند.

خدای متعال را شاکر هستیم که با وجود اساتیدی که در این مرکز وجود داشته است و از جمله مرحوم ‌حجت‌الاسلام والمسلمین حائری‌نیا به نتایج خیلی خوبی رسیدیم و این جلسه و برنامه امروز برای تجلیل از شخصیت آن مرحوم است.

کتاب «الآراء السدیده فی علم الاصول» واقعا مبانی شهید صدر را خیلی پخته، عمیق و واضح ذکر کرده است و انسان مشاهده‌ می‌کند که مولف کتاب بسیار سلیس و واضح به این مبانی پرداخته است که خواننده اثر به راحتی و وضوح به مبانی شهید صدر دسترسی پیدا‌ می‌کند.

مرحوم شهید صدر(ره) جزء آخرین حلقه تحقیق مکتب نجف بودند و کسانی که بخواهند به مبانی نجف احاطه داشته باشند لازم است که از مبانی شهید صدر اطلاع داشته باشند و این کتاب برای آنان بسیار کمک کار خواهد بود.

اینکه کسی بخواهد مثلا داستان یا قصه‌ای را بنویسد و سلیس و روان بنویسد این هنر نیست بلکه اینکه مطالب عمیق اصولی را کسی به صورت روان و واضح به نگارش در بیاورد هنر کرده است و این کتاب واقعا این گونه است و امتیازات زیادی دارد البته این حرف ما به معنای قضاوت نهایی اثر نیست.

خاطر نشان می‌شود، در این مراسم از خانواده مرحوم استاد حائری‌نیا که در مراسم حضور داشتند نیز تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است، کتاب «الآراء السدیده فی علم الاصول» تألیف استاد سیدعلیرضا حائری‌نیا و تحقیق و تنظیم حجت‌الاسلام امیرحسین ایمانی مقدم در ۳۸۶ صفحه به زبان عربی از سوی انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) به زیور طبع آراسته شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics