قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / انتشار جدیدترین شماره فصلنامه نقد کتاب «فقه و حقوق»
فصلنامه نقد کتاب فقه و حقوق

از سوی موسسه خانه کتاب صورت گرفت؛

انتشار جدیدترین شماره فصلنامه نقد کتاب «فقه و حقوق»

سومین و چهارمین شماره از فصلنامه نقد کتاب «فقه و حقوق» با سردبیری حجت‌الاسلام دکتر سید محمدعلی احمدی ابهری منتشر شد. در مقاله‌ای از این فصلنامه با فقه تربیتی و تبیین مرز آن با اخلاق آشنا می‌شویم.

به گزارش شبکه اجتهاد، سومین و چهارمین شماره از فصلنامه نقد کتاب «فقه و حقوق» ویژه تابستان و زمستان ۱۳۹۴ با سردبیری حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سید محمدعلی احمدی ابهری، منتشر و راهی بازار نشر شد.

در این فصلنامه که از سوی موسسه خانه کتاب منتشر می‌‌شود، مطالب و مقالات علمی متنوعی با موضوع «فقه و حقوق» در بخش‌های «نقد مکتوب»، «نقد ویرایش»، «شایسته خواندن»، «گوناگون» گنجانده شده است. «گفت‌و‌گو»، «بخش عربی و انگلیسی» دیگر بخش‌های این فصلنامه را تشکیل می‌دهد.

سخن سردبیر این شماره از فصلنامه از سوی حجت‌الاسلام دکتر سید حسن اسلامی، استاد دانشگاه ادیان و مذاهب نگاشته شده است. وی عنوان یادداشت خود را «کمترین کارکرد نقد» انتخاب کرده و در آن کمترین کارکرد نقد را ممانعت از جا افتادن خطا و کژی در عرصه دانش یا دروازه‌بانی علم دانسته است.

وی در بخشی از یادداشت خود نوشته است: «دیدن برخی خطاهای درشت در آثار بزرگ فقهی و غیرفقهی، تکان‌دهنده است، گویی این سرشت پژوهش‌های انسانی است و کمال مختص خداوند است. هرگاه پژوهشگر و نویسنده‌ای قلم به دست می‌گیرد، باید خود نخستین کسی باشد که پس از نگارش به دقت و خرده‌گیرانه در پی یافتن خطاهایش باشد و بکوشد تا نوشتارش را نه مشفقانه که خصمانه بنگرد و عیوب آن را برطرف سازد.»

«بخش مکتوب» این شماره از فصلنامه «فقه و حقوق» دربردارنده ۱۵ مقاله علمی است که نویسندگان هر کدام از مقالات به بررسی کتابی با موضوع «فقه و حقوق» پرداخته‌اند. «فقه تربیتی، کاری ارزشمند که باید به تبیین مرزهای آن با اخلاق پرداخت» عنوان مقاله‌ای نوشته عابدین مؤمنی، دانشیار دانشگاه تهران است. مؤمنی این مقاله را در نقد و بررسی کتاب «فقه تربیتی» نوشته است. وی این اثر را در مسیر تخصصی شدن فقه در رشته‌های مختلف مدنی، جزایی، اقتصادی، خانواده، تربیتی و امثال آن معرفی می‌کند.

«حدود و تعزیرات در «شریعت» و «حکومت»، «تلاش غیرضروری برای تببین ضروری» و « نگاهی بر نقد نظریه حق‌الطاعه» از دیگر مطالب خواندنی در این بخش است.

سومین و چهارمین شماره از فصلنامه «فقه و حقوق» از سوی موسسه خانه کتاب با سردبیری حجت‌الاسلام دکتر سید محمدعلی احمدی ابهری منتشر شد. علاقه‌مندان می‌توانند شماره جدید این فصلنامه را به بهای ۶ هزار تومان از کتابفروشی‌ها تهیه کنند./ ایبنا

فصلنامه نقد کتاب فقه و حقوق

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics