قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / انتشار کتاب سه جلدی «رجال الشیخ الأنصاری»
انتشار کتاب سه جلدی «رجال الشیخ الأنصاری»

از سوی مرکز «تراث کربلاء» صورت می‌گیرد؛

انتشار کتاب سه جلدی «رجال الشیخ الأنصاری»

به منظور از سرگیری احیای میراث خطی که پیوسته در مخازن و طبقات کتابخانه‌ها حبس شده و یا در معرض آسیب هستند، مرکز «تراث کربلاء» به زودی کتابی سه جلدی «رجال الشیخ الأنصاری» را منتشر خواهد کرد.

به گزارش شبکه اجتهاد، این مرکز که وابسته به بخش امور معارف اسلامی و انسانی آستان قدس عباسی است، بزودی کتاب «رجال الشیخ الأنصاری» تألیف شیخ مرتضی بن محمد أمین ألانصاری (۱۲۱۴-۱۲۸۱ قمری) را با تحقیق دکتر شیخ حسین حلبیان منتشر خواهد کرد. این کتاب در سه جلد تهیه شده و مرکز «تراث کربلاء» آن را بررسی و ثبت کرده است.

دکتر احسان الغریفی مدیر این مرکز اظهار داشت: «مسئولیت احیا و حفظ میراث خطی بر عهده همگان است و اگر بر عهده مؤسساتی که به طور ویژه با میراث در ارتباطند گذاشته شده، از این جهت است که حفظ و ضبط این نسخ به خصوص نسخ گرانبهای خطی احتیاج به توجه خاصی دارد. اگر چنین توجهی صورت نگیرد، این کار محقق نشده یا حداقل به صورت تصویری نیز در دست نخواهد بود.»

وی توضیح داد: «از مهمترین نسخ خطی موجود، کتاب «الرجال للفقیه المؤسس و الأصولی المبدع مربی العلماء» از شیخ مرتضى انصاری است. شیخ انصاری به سبب دو کتاب “المکاسب” و “فرائد الأصول” در میان اهل حوزه مشهور است؛ اما این نسخه خطی او را که مدیریت مرکز «تراث کربلاء» تصمیم به انتشار آن گرفته است، تنها عده‌ خاصی می‌شناسند.

بنابرگزارش الکفیل، اهمیت این کتاب از آن جهت است که اهتمام و توجه ویژه شیخ انصاری را به علم رجال نشان می‌دهد تا آنجا که دست به تألیف آن می‌زند. همچنین این کتاب آرای رجالی او را نمایان می‌کند و نیز دیدگاه او درباره نیاز فقها به علم رجال را آشکار می‌سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics