قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / انتشار ۷ اثر فقهی توسط بنیاد پژوهشهای اسلامی در سال جاری
انتشار 7 اثر فقهی توسط بنیاد پژوهشهای اسلامی در سال جاری

مدیر گروه فقه و اصول بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی خبر داد:

انتشار ۷ اثر فقهی توسط بنیاد پژوهشهای اسلامی در سال جاری

مدیر گروه فقه و اصول بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی از انتشار هفت اثر فقهی در سال جاری توسط این گروه خبر داد.

به گزارش شبکه اجتهاد، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی شریعتی تبار با اعلام فعالیتهای پژوهشی این گروه در سال جاری به ارائه گزارشی از پژوهشهای انجام شده در سال گذشته پرداخت و اظهارکرد: در سال جاری کار تصحیح و تحقیق ۳ جلد از کتاب «ذخیره المعاد»، جلد دوم از کتاب «احکام و آداب ازدواج در فقه امامیه» و همچنین جلد اول و دوم مجموعه «چرا دادگاه؟» را در دستور کار قرار داده ایم.

این پژوهشگر همچنین اشراف و نظارت در جلد نخست پروژه بزرگ «موسوعه فقه زیارت» را از دیگر فعالیتهای این گروه در سال جاری ذکر کرد و گفت: ۵ کرسی ترویجی و نقد کتاب و همچنین برگزاری شورای علمی از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده این گروه در سال جاری است.

وی با بیان اینکه سال گذشته تحقیق و تصحیح جلد پنجم «کتاب القضا» از مرحوم ملا علی کنی توسط این گروه تکمیل شد و به چاپ رسید، افزود: پژوهشی با عنوان «تقریرات وقف» نیز که در اوایل دیماه سال ۹۹ به اتمام رسیده است به واحد نشر ارسال شده و در مرحله چاپ قرار دارد.

این پژوهشگر تصریح کرد: همچنین تصحیح و تحقیق جلد نخست کتاب «ذخیره المعاد» نیز به اتمام رسیده و در مرحله چاپ است؛ این اثر که به قلم مرحوم محقق سبزواری از فقهای دوره صفویه نگاشته شده در ۷ جلد پیش بینی شده است که جلد نخست آن به زودی به زیور طبع آراسته خواهد شد.

وی همچنین «احکام و آداب ازدواج در فقه امامیه»، جلد نخست از کتاب «نقش علمای خراسان در فرهنگ و تمدن و سیاست» و «چرا دادگاه؟» با موضوع توهین از منظر فقه و حقوق و اخلاق را بخش عمده‌ای از فعالیت‌های پژوهشی سال گذشته این گروه برشمرد.

شریعتی تبار ادامه داد: در کنار چاپ آثار یاد شده، این گروه چند کار عمده از جمله برگزاری کرسی‌های ترویجی، وبینارهای تخصصی و شورای علمی را در دستور کار خود قرار داده است که در سال گذشته موضوعاتی همچون «مباحث فقهی و حقوقی در احادیث امام رضا(ع)»، «عاشورا از منظر فقه»، «فلسفه احکام در احادیث رضوی» و… در این کرسی‌های ترویجی تبیین و بررسی شد.

وی همچنین به برگزاری وبینارها و بحث‌های علمی توسط این گروه اشاره کرد و افزود: «آراء و دیدگاه‌های اصولی سید مرتضی»، «فلسفه و اهداف حج از منظر امام رضا(ع) در کتاب عیون اخبارالرضا(ع)»، «حق الناس در فقه و مباحث فقهی» و… از عناوین وبینارهای تخصصی است که با حضور اساتید برجسته در سال گذشته برگزار شده است.

مدیر گروه فقه و اصول بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی اضافه کرد: یکی دیگر از فعالیتهای این گروه بررسی طرح‌ها و آثاری است که خارج از مجموعه بنیاد پژوهشهای اسلامی ارسال می‌شود؛ این طرح‌ها پس از تایید استانداردهای لازم بررسی شده و در فرایند چاپ قرار می‌گیرد.

منبع: آستان نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics