قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / انتقاد آیت‌الله علوی گرگانی از نحوه ساخت و ساز در شهرهای مذهبی و پرجمعیت
انتقاد آیت‌الله علوی گرگانی از نحوه ساخت و ساز در شهرهای مذهبی و پرجمعیت

انتقاد آیت‌الله علوی گرگانی از نحوه ساخت و ساز در شهرهای مذهبی و پرجمعیت

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی از نحوه طراحی و ساخت ساختمان‌‌‌ها در کشور انتقاد کرد و گفت: این نوع طراحی با عدالت اجتهادی سنخیت ندارد.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی در دیدار رئیس سازمان نقشه برداری کشور، از نحوه ساخت و ساز در شهرهای مذهبی و پرجمعیت انتقاد کرد و گفت: به نظر‌‌‌ می‌رسد در نقشه برداری و برنامه ریزی‌‌‌ها در مناطق پرجمعیت و مذهبی کشور کوتاهی شده است.

او ادامه داد: در گذشته، گنبد و گلدسته‌ی حرم امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در شهرهای مشهد و قم، اولین چشم اندازی بود که هر مسافری آن را می‌دید اما اکنون ساخت و سازها به گونه ای صورت گرفته که حرم این بزرگواران به حاشیه رفته است.

آیت‌الله علوی گرگانی بیان داشت: این نشان‌‌‌ می‌دهد در تنظیم و ساخت و ساز ساختمان‌‌‌ها، قوانین مهندسی رعایت نشده و هر کسی هر طور دلش خواسته رفتار کرده است. این نوع طراحی با عدالت اجتهادی سنخیت ندارد و در حقیقت در حق همدیگر ظلم کرده‌اند.

او با انتقاد از گسترش آپارتمان نشینی در کشور آن را مغایر با معماری اسلامی دانست و گفت: باید ساخت و سازها با رعایت اصول شهرسازی و معماری اسلامی ایرانی انجام شود تا حق مردم از بین نرود و  بر همین اساس اصلاح نحوه شهرسازی در کشور باید مورد توجه قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics