قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / اگر قیام امام حسین (ع) نبود انحراف بنی‌امیه مشروعیت پیدا می‌کرد
اگر قیام امام حسین (ع) نبود انحراف بنی‌امیه مشروعیت پیدا می‌کرد

مولوی سلامی:

اگر قیام امام حسین (ع) نبود انحراف بنی‌امیه مشروعیت پیدا می‌کرد

نماینده اهل سنت مجلس خبرگان گفت: با جانشینی یزید به جای معاویه، امام حسین (ع) تشخیص دادند که او ریل حرکت جامعه اسلامی را به سوی انحراف می‌برد از این رو اگر قیام نمی‌کردند انحراف بنی‌امیه و بنی‌عباس مشروعیت پیدا می‌کرد.

به گزارش شبکه اجتهاد، مولوی نذیر احمد سلامی نماینده مردم استان سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری و عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به ایام محرم به خبرگزاری تقریب گفت: ماه محرم به خصوص دهه محرم که روز عاشورا در آن قرار داشته و روزی است که امام حسین علیه‌السلام قیام کردند، سه احتمال عقلی وجود دارد.

مولوی سلامی با بیان اینکه این احتمال که امام حسین (ع) برای قدرت و حکومت قیام کرده باشند، کاملا مردود است و این امر از شأن امام حسین به دور است؛ گفت: این قیام ۵۰ سال پس از رحلت پیامبر (ص) صورت گرفت و این امر نشان می‌دهد هدف ایشان حکومت برای قدرت نبوده است.

این نماینده اهل سنت خبرگان قیام سیدالشهدا به دلیل انحراف شخصی یزید را نیز ضعیف و مردود دانست و ادامه داد: مقابله با انحراف شخصی یک فرد که در رأس حکومت قرار دارد ارزش این را ندارد که فردی همراه با زن و فرزند خود قیام کند چراکه با کمترین ضرری می‌توان جلوی این انحراف را گرفت، لذا این مورد نیز مردود است.

وی تأکید کرد: با جانشینی یزید به جای معاویه، امام حسین (ع) تشخیص دادند که او ریل حرکت جامعه اسلامی را به سوی انحراف می‌برد از این رو اگر قیام نمی‌کردند انحراف بنی‌امیه و بنی‌عباس مشروعیت پیدا می‌کرد.

مولوی سلامی با بیان اینکه علیرغم شهادت امام حسین (ع) آنها نیز مشروعیت پیدا نکردند، خاطرنشان کرد: امام حسین به عنوان فرزند پیامبر (ص) بر خود واجب دانستند که میراث اسلامی را حفظ و مانع از انحراف اسلام شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics