قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / با همان ملاکی که حضرت زهرا(س) از کیان ولایت دفاع کرد، باید از کلیت نظام دفاع کنیم/ جنس ولایت حاکم بر کشومان همان ولایت علوی و فاطمی است
با همان ملاکی که حضرت زهرا(س) از کیان ولایت دفاع کرد، باید از کلیت نظام دفاع کرد/ جنس ولایت حاکم بر کشومان همان ولایت علوی و فاطمی است

‌‌‌آیت‌الله خاتمی در مشهد:

با همان ملاکی که حضرت زهرا(س) از کیان ولایت دفاع کرد، باید از کلیت نظام دفاع کنیم/ جنس ولایت حاکم بر کشومان همان ولایت علوی و فاطمی است

امام جمعه موقت تهران با نقل قول از رهبر انقلاب گفت امروز دیگر در شیعه بودن تقیه نداریم. شما بنویسید و اثبات کنید ما غدیری هستیم و با کسی تعارف نداریم. با همان ملاکی که فاطمه(س) از علی(ع) دفاع کرد، ما باید از کیان نظام اسلامی دفاع کنیم؛ اگر که می خواهیم پرچم اسلام و شیعه در اهتزاز بماند.

به گزارش شبکه اجتهاد، ‌‌‌آیت‌الله سیداحمد خاتمی، در مراسم سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) در مدرسه علمیه ‌‌‌آیت‌الله خویی(ره) مشهد، در جمع علما، اساتید و طلاب، با اشاره به اینکه روحانیت به دفاع از مکتب فاطمه(س) می‌پردازد، فاخرترین و کیفی‌ترین مجلس فاطمی را با حضور علما دانست و از برگزار کنندگان این مراسم قدردانی کرد.

وی در مقدمه بیان خود با اشاره به روایت «أَنَا وَعَلِیٌّ وَ فَاطِمَهُ وَ اَلْحَسَنُ وَ اَلْحُسَیْنُ وَ تِسْعَهٌ مِنْ وُلْدِ اَلْحُسَیْنِ حُجَجُ اَللَّهِ عَلَى خَلْقِهِ أَعْدَاؤُنَا أَعْدَاءُ اَللَّهِ وَ أَوْلِیَاؤُنَا أَوْلِیَاءُ اَللَّه»، ابراز کرد: اعتقاد ما این است همان نگاهی که به امامان معصوم داریم به فاطمه معصومه داریم. یعنی امامان حجت، معصوم و دارای ولایت تکوینی و تشریعی به اذن الله هستند، حضرت زهرا(س) هم اینگونه است و فقط امامت را ندارد که امام راحل(ره) در این باره می‌فرمایند که اگر ایشان مرد بود، پیغمبر بود.

امام جمعه موقت تهران به این طرح مسئله پرداخت که آنچه حضرت فاطمه(س) در ۷۵ و یا ۹۵ روز انجام داد، نهی از منکر بود که همان انحراف از مسیر امامت می‌باشد که سایر امور روی داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این بحث که چهار شرط در نهی از منکر وجود دارد، اظهار کرد: دو شرط در مورد حضرت زهرا(س) وجود دارد که یکی از آنها احتمال تاثیر است و آن حضرت به عدم تاثیر یقین داشتند و تا شهادت به کار خود ادامه دادند.

‌‌‌خاتمی در پاسخ به این پرسش که بر چه اساس می‌گویید که تاثیر نداشت؟ گفت: شهید صدر در مطلبی اینگونه پاسخ می‌دهد که سیاست آن دوران مشت آهنین بود و برای نشان دادن این امر باید از جایی شروع می‌کردند که دیگران حساب کار دست شان بیاید و آنجا، خانه حضرت زهرا(س) بود.

وی افزود: بنابراین، آن حضرت به تحرکات امان ناپذیر خویش مانند رفتن به خانه مهاجر و انصار، خطبه فدکیه، اجازه ملاقات ندادن، وصیت به دفن شبانه و… ادامه دادند. در واقع اگر هدف این بود که کسانی که بر قدرت سوار شده بودند، دست بردارند، بله، این حرکت‌ها بی‌فایده بود ولی اگر منظورشان تمام کردن حجت و نشان دادن مظلومیت مولا علی(ع) و آینده نگری بود تا جویندگان حقیقت راه را گم نکنند و بدانند که حضرت علی(ع)، صراط مستقیم است، شبهه ایجاد شده مبنی بر شرط بی تاثیری در نهی از منکر، درست نیست.

خاتمی در ادامه به این نکته درباره شهادت حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: بنا به روایت ان فاطمه صدیقه شهیده، کسی که در راه خدا کشته شود شهید است و آن حضرت نیز به شهادت رسیده اند.

وی به شرط دیگر یعنی امن در زمان نهی از منکر اشاره و خاطر نشان کرد: سؤال این است که در عرصه عرفانی شهادت، ضرر و باختن نیست ولی در ظاهر ضرر به نظر می‌رسد، پس چرا حضرت فاطمه(س) که می‌دانستند به شهادت می‌رسند، با این وجود به نهی از منکر پرداختند.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: امن برای جایی است که اصل دین در خطر نباشد؛ حضرت فاطمه(س) دیدند که با کنار زدن حضرت علی(ع) اسلام ناب محمدی در خطر است و همین نکته را نیز در مورد نهضت حسینی می‌توان بیان کرد و این امر را آن حضرت به ما آموخت.

جنس ولایت حاکم بر کشومان همان ولایت علوی و فاطمی است

وی در ادامه با اشاره به اینکه جنس ولایت حاکم در کشومان همان جنس ولایت علوی و فاطمی است و دشمنی‌ها نیز از همان سنخ عداوت‌هاست، گفت: آنان به صراحت می‌گویند که می‌خواهیم نظام اسلامی را بر اندازیم و پمپئو، وزیر خارجه آمریکا مانند گداهای دوره گرد به کشورهای همسایه سفر می‌کند تا دست به دست هم بدهند که نظام اسلامی را براندازی کنند.

خاتمی با تاکید بر اینکه قصه، قصه بمب اتم نیست که نداریم و تروریسم و حقوق بشر نیز مدنظرشان نمی‌باشد، اظهار کرد: وقتی شنیدم یک وهابی در مدینه سر بچه شش ساله را با شیشه به علت صلوات بر محمد و آل او، برید، سوختم؛ اینها به حقوق بشر اعتقاد ندارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در سال‌های پیش در مشهد بیان کردند که غدیر، شناسنامه شیعه است و طلاب باید مردم را با این شناسنامه آشنا کنند و متن آن نیز کتاب علامه امینی درباره غدیر می‌باشد، گفت: در دیدار یکی از علمای خراسان با مقام معظم رهبری، اصول مقارن به ایشان ارائه شد و حضرت ‌‌‌آیت‌الله العظمی خامنه‌‌‌ای نیز این امر را تشویق کردند و بر برتری فقه و اصول شیعه تاکید کردند.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: مقام معظم رهبری بر غدیری بودن خود تصریح فرمودند. ایشان موسسه دایرالمعارف فقه شیعه را تشکیل دادند و موسوعه فقه شیعه با آن ویژگی تدوین شده است و که تا ۳۸ جلد این موسوعه نوشته شد که بنا به بیان مرحوم آیت‌الله‌ هاشمی شاهرودی، ۷۰ – ۸۰ جلد خواهد شد.

وی خطاب به علما و روحانیون گفت: باید با همان ملاکی که حضرت زهرا(س) از کیان ولایت دفاع کرد، باید از کلیت نظام دفاع کرد. نمی‌گویم از هر مسئولی باید دفاع شود، منظور این است که باید از کلیت نظام و پرچم این نظام برای برافراشته شدن بیرق علوی، دفاع کرد.

خاتمی با اشاره به پیشگامی انقلاب اسلامی در حوزه علمیه خراسان با نهضت مقدس مسجد گوهرشاد در عمق خفقان رضاخانی و قیام این حوزه، اظهار کرد: حوزه علمیه خراسان باید سر خود را بلند بگیرد که در دفاع از ارزش‌های دینی، پیشگام انقلاب اسلامی است و مرجعیتی همچون ‌‌‌آیت‌الله میلانی در نهضت ۱۵ خرداد نقش کلیدی داشت و اگر علما با دعوت ایشان به تهران نمی‌آمدند، شاه، امام را اعدام کرده بود.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور به تحصیل امام خامنه‌‌‌ای در حوزه علمیه مشهد نیز اشاره کرد و گفت: امروز برخی از زعمای حوزه علمیه خراسان افتخار شاگردی مقام معظم رهبری را دارند.

آیت‌الله خاتمی در مقدمه سخنانش با اشاره به روایتی از مرحوم آیت‌الله خویی(ره) ابراز کرد: در جریان انتفاضه عراق، ایشان شش نفر را به عنوان شورای انقلاب عراق منصوب کرد و صدام همه آنان را اعدام و آن مرحوم را نیز به بغداد احضار کرد. وقتی ایشان به نجف برگشت، نماینده‌ای از سوی آیت‌الله خویی به ایران آمد و با مقام معظم رهبری با حضور اینجانب دیدار کرد. آن نماینده گفت که پیام ایشان این است؛ صمیمانه از شما متشکریم، اگر پیام شما نبود مرا کشته بودند. این پیام شما مرا نجات داد، خواهش می‌کنم به این حمایت‌هایتان ادامه بدهید. مقام معظم رهبری فرمودند که مشخص کردند چه کاری انجام بدهیم؟ آن پیک گفت نه. رهبر معظم انقلاب سلام خود را رساندند و پیام دادند که تمام امکانات نظام در اختیار ایشان است. خواستم این رابطه صمیمانه را بیان کنم که از ابتدای انقلاب در ۱۵ خرداد همراه امام بود و در اواخر عمر نیز اینگونه پیام به مقام معظم رهبری داد.

گفتنی است، پس از پایان این مراسم حاضران به همراه خیل عزاداران فاطمی، جهت عرض تسلیت به حرم مطهر رضوی مشرف شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics